به گزارش رسانه های عبری، افسران و سربازان اسرائیلی، پس از اتمام خدمت در بخش جاسوسی ویژه سایبری در امارات، با هدف جاسوسی علیه قطر و ایران، در راستای پیشرفت ابزارهای حملات الکترونیکی در امارات، فعالیت می کنند.

افشاگری الخلیج: افسران اسرائیلی در امارات علیه ایران جاسوسی می کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
الخلیج الجدید نوشت: به گزارش رسانه های عبری، افسران و سربازان اسرائیلی، پس از اتمام خدمت در بخش جاسوسی ویژه سایبری در امارات، با هدف جاسوسی علیه قطر و ایران، در راستای پیشرفت ابزارهای حملات الکترونیکی در امارات، فعالیت می کنند.

در همین رابطه، به گفته رونین بیرگمن، تحلیلگر روزنامه یدیعوت احرونوت، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بخشهای اطلاعات پیشرفته در ارتش اسرائیل، مانند یگان سرّی 8200، در مقابل دریافت مبالغ هنگفتی، به نفع شرکتها و طرفهای خاصی، از جمله اماراتی ها، عمل می کنند.

بیرگمن به نقل از یک افسر سابق اسرائیلی می گوید میانگین حقوقی که ابوظبی به افسران اسرائیلی می پردازد، یک میلیون دلار در ماه است. وی با اشاره به شرکت«دارک متر» که بازوی تجاری بخش سایبری در دستگاه اطلاعاتی امارات محسوب می شود، تصریح کرد که افسران اسرائیلی در این شرکت به خدمت گرفته می شوند.

علاوه بر این، یدیعوت احرونوت از وجود یک شرکت جاسوسی اسرائیلی خبر داد که مأموریت آن، کنترل تلفن های همراه، با هدف کمک به دولتهای استبدادگر، برای مبارزه با مخالفان، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر، خبر داده و خاطر نشان کرد که فروش تکنولوژی های اسرائیلی به امارات، برای جاسوسی علیه قطر و حزب الله، ایران و داعش صورت می گیرد، که در مقابل آن، دهها میلیون دلار به اسرائیلی ها پرداخت می شود؛ که با انجام هر حمله سایبری، که به سفارش امارات و توسط اسرائیل انجام می شود، بر این مبالغ افزوده می شود.

این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی بارز در اسرائیل آورد: اسرائیل منافع زیادی در رابطه با امارات دارد و روابطش با این کشور عربی، از اهمیت استراتژیکی برخوردار است. اما با وجود مبالغ هنگفتی که اماراتی ها به اسرائیل پیشنهاد داده اند، افسران اسرائیلی حاضر در امارات، از کنترل تلفن های همراه مسئولان آمریکایی سرباز زده اند؛ با این حال، امارات قصد دارد در زمینه سایبری، به دولتی بزرگ و مستقل تبدیل شود.

لازم به ذکر است شرکت اماراتی«دارک متر» در سال 2014 به دست گروهی که از سوی دولت امارات مسئول جمع آوری اطلاعات تکنولوژیک بودند، تاسیس شده و دفاتر مرکزی آن در ابوظبی دایر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir)