رئیس هیئت پارلمانی کشورمان گفت: استفاده از ابزارهای غیرقانونی تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود، نگرانی های جدی در خصوص نقض حقوق بشر ایجاد کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیده فاطمه حسینی در یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی (IPU) گفت: جهان از بی توجهی به قوانین و هنجارهای حقوق بین الملل رنج می برد.

رئیس هیئت پارلمانی کشورمان اظهار کرد: امروز در بین بنیانگذاران نهادهای به رسمیت شناخته شده نظم بین المللی، ایالات متحده آمریکا بر این باور است که قادر به تحصیل منافع خود از طریق بی توجهی و نقض اصول بنیادین حقوق بین الملل و حقوق بشر و با هدف تامین امنیت خود به بهای ناامنی دیگری است.

وی ادامه داد: استفاده از ابزارهای غیرقانونی تحریم های اقتصادی یا در واقع، تروریسم اقتصادی از سوی ایالات متحده آمریکا به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود نگرانی های جدی در خصوص نقض حقوق بشر ایجاد کرده است.

حسینی افزود: تاثیرات مخرب این تحریم ها بر زندگی مردم عادی کشورهای در معرض این تحریم ها همچون ایران شامل نقض اصول بنیادین حقوق بشر همچون حق دسترسی به غذای کافی، دسترسی به داروی ضروری، حق دسترسی به خدمات بهداشتی و غیره است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عمیقا باعث تاسف است که نهادهای حقوقی، سیاسی و بین المللی ناکام در حفظ اعتماد به این نهادهای نظم بین الملل بوده اند که در نتیجه منتج به قربانی شدن حقوق ملت ها می شود که این مساله مصداقی عینی از ناکارآمدی جدی حقوق بین الملل و نهادهای بین المللی است که بر همین اساس ضرورت بازنگری و اصلاح آنها را تبیین می نماید.

وی گفت: اعتقاد دارم چالش های مشترک در نتیجه عدم پایبندی به حقوق بین الملل و حقوق بشر همزمان می تواند موضوعی برای همکاری به شمار آید.

حسینی خاطرنشان کرد: از نمایندگان جوان تمامی پارلمان ها دعوت می کنم به دنبال دستیابی به صلح بر مبانی عدالت و گفتگو در بین خود و همچنین طرد آن دسته از افرادی باشند که خیال پردازانه به جنگ ناتمام و نزاع بین تمدن ها می اندیشند.