صلح طلب آمریکایی در حمایت از ایران سخنرانی فرماندهی سنتکام را قطع کرد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بنیانگذار گروه صلح کد پینک با قطع سخنرانی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، اظهارات وی درباره ایران را شرم آور دانست و گفت عربستان سعودی بازیگر مخرب منطقه‌ای است.
مدیا بنجامین روز چهارشنبه به هنگام سخنرانی ژنرال کنث اف مک کنزی، در پشت تریبون قرار گرفت و افزود: آمریکا با خروج از توافق هسته ای ایران که در مذاکره با جامعه بین المللی به دست آمده بود، بحران خود ساخته ای را ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: این یک بحران ساختگی است. عربستان سعودی این متحد منطقه ای آمریکا است که یک بازیگر بدخواه است که افراط گرایی و وهابیسم را گسترش داده است.
این فعال صلح و ضد جنگ که خواستار صلح با جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: این متحد آمریکا است که با استفاده از سلاح های آمریکایی، یمن را ویران ساخته است.
بنجامین در حالی که توسط عوامل امنیتی جلسه به بیرون رانده می شد، خطاب به فرماندهی سنتکام گفت: شرم بر تو ای ژنرال.
فرماندهی سنتکام در اظهارات امروز خود گفته بود: به دنبال جنگ با ایران نیستیم اما از آن گریزان هم نخواهیم بود. نقش سنتکام این است که مانع پاسخ نظامی ایران به سیاست کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران شود.  

مک‌کنزی ادامه داده بود: یک قدرت جهانی تنها بر یک نقطه، تمرکز راهبردی ندارد. ایران، یکی از اولویت‌های ما است، اما مهم‌ترین اولویتمان نیست.