خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از سفارت روسیه در تهران اعلام کرده است که ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر 19 آبان ماه امسال آغاز می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این خبر که امروز دوشنبه منتشر شد، گفته شده است که سفارت روسیه در تهران خبر داده است، مراسم رسمی ریختن بتن ریزی 10 نوامبر است و این اقدام به معنی شروع به کار رسمی عملیات عملی ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر است.

چندی پیش «بهروز کمالوندی» درباره همکاری ایران و روسیه در نیروگاه بوشهر گفته بود: عملیات احداث نیروگاه 2و 3 مطرح است که از نظر زمانی 3-4 ماه از زمان پیش بینی شده جلوتر است و اگر دو سال است که کار را شروع کردیم حدود دو سال و چهار ماه جلو آمدیم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: یک اقدام احمقانه آمریکائی ها این بود که اعلام کردند نیروگاه‌های جدید بوشهر تحت تحریم است. در حالی که روسیه در حال احداث این واحدهاست و گفته تحریم‌های آمریکا را قبول ندارد و اجرا نمی‌کند. بنابراین اقدام آمریکا فقط یک حرف است و نمی‌تواند مانعی ایجاد کند.

براساس برنامه‌ای که پیشتر اعلام شده بود، سال 2024 دومین واحد نیروگاه بوشهر به صورت روشن تحویل ایران می‌شود و سال 2026 نیز برق سومین نیروگاه وارد شبکه انتقال انرژی خواهد شد که در مجموع توان تولید برق هسته‌ای با یک هزار مگاوات نیروگاه اول، به بیش از سه هزار و 100 مگاوات افزایش خواهد داد.