عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، این خبر را که علیرضا زاکانی تصمیم گرفته در انتخابات مجلس یازدهم از قم کاندیدا شود، تأیید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فارس: علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از حوزه انتخابیه قم، کاندیدا می‌شود.

 موضوع تصمیم زاکانی برای کاندیداتوری از قم را از حجّت‌الاسلام سیّد محمّدصادق کاظمی، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی جویا شد که وی صحت آن را تایید کرد.

علیرضا زاکانی در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم، نماینده تهران در مجلس بود و سابقه عضویت در هیئت رئیسه مجلس را نیز دارد.

وی در جریان بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون ویژه برجام بود.

به گزارش مثلث، در این تصمیم زاکانی تلاش برای حذف علی لاریجانی نهفته است. آنچه در این میان توجه را به خود معطوف می‌کند، آن است که لاریجانی مرد دریای سیاست بوده و طوفان‌های بی‌شماری را از سر گذرانده است، 

لاریجانی به شرایط تهران آگاه بوده و این را نیز به خوبی می‌داند که جایگاه گذشته را در شهر قم ندارد، از سوی دیگر وی قصد ندارد که میدان سیاست را ترک گفته و یا حتی با اثری کمتر و به عنوان یک نماینده عادی وارد مجلس شود.

پس منطقی است که وی نیز در حال تدارک و فعالیت برای مجلس یازدهم باشد، از یک سو با تمرکز بر روی نمایندگان احتمالی در دوره بعد و رایزنی با آنها و از سوی دیگر با تلاش و فعالیت برای مهار آرای شهر قم و یا حتی جستجو برای یک حوزه انتخابیه سومی به جز تهران و قم که بتواند از آنجا با قدرت وارد مجلس شود.

حال باید منتظر ماند و دید که نبر لاریجانی و زاکانی به چه فرجامی پایان خواهد یافت.