​تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقایان اصولگرا و اصلاح طلب باید این واقعیت را جدی بگیرند، شعارهای ایدئولوژیک گذشته را کنار بگذارند و به دنبال نیروهای تکنوکرات جوان باشند. اگر این اتفاق نیفتد دچار یک نوع فئودالیسم سیاسی می شویم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش کاوش، فضای سیاسی کشور در یک ساکتی به سر می برد. مثل بازی دو تیم مهم است اما گویا تماشاچی ها هیچ رقبتی برای تشویق و آمدن به ورزشگاه ندارند. هر چقدر هم که اخبار جذاب و پرحاشیه از دو اردوگاه اصولگرایان و اصلاح طلبان بیرون می اید، ضربش آنقدر نیست که افکارعمومی را به سمت خود جلب کند.

ابراهیم فیاض درباره چرایی بی توجهی مردم به تحرکات جناح های سیاسی برای انتخابات مجلس به کاوش گفت: الان اصولگرا و اصلاح طلب در نگاه مردم تبدیل به تام و جری شدند. دائم یکی دنبال دیگری می دود در حالیکه باید این رویکرد را رها کنند و به فکر راه حل های عملی برای حل مشکلات کشور باشند. نسل فعلی اصلاح طلبان و اصولگرایان اگر خیلی راست می گویند اندیشه پردازی کنند و خاطرات شان را برای نسل آینده بنویسند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: اگر نسل جوان، متخصص، متفکر و تکنوکرات به مجلس آینده وارد نشود با مشکلات زیادی در اداره کشور مواجه خواهیم شد، آقایان اصولگرا و اصلاح طلب باید این واقعیت را جدی بگیرند، شعارهای ایدئولوژیک گذشته را کنار بگذارند و به دنبال نیروهای تکنوکرات جوان باشند. اگر این اتفاق نیفتد دچار یک نوع فئودالیسم سیاسی می شویم که آن وقت باید فاتحه کشور را خواند.

وی با بیان اینکه باید رجوع جناح های سیاسی به تکنوکرات ها از انتخابات مجلس شروع شود و در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز دنبال شود، افزود: اصلاح طلبان هم به این نتیجه رسیدند که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شعارهای غیرسیاسی بدهند و لیست را با چهره های تکنوکرات ببندند تا رأی بیاورند.