​گروه استان‌ها ـ رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به همه وعده‌های وام و مبالغ بلاعوض به زلزله زدگان عمل می‌کند، گفت: ‌‌ساختمان‌ها تا اواخر امسال و یا اوایل سال آینده تحویل مردم این روستاها می‌شود.

وعده‌های روحانی به زلزله‌زدگان دستجرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با مردم روستای زلزله زده «دستجرد» میانه با تاکید بر اینکه دولت به همه وعده‌های وام و مبالغ بلاعوض به زلزله‌زدگان عمل می‌کند، اظهار داشت: کمک‌های مرمت یا احداث ساختمان‌ها ان‌شاالله به موقع انجام می‌شود و ساختمان‌ها تا اواخر امسال و یا اوایل سال آینده تحویل مردم این روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل شما را مشکل خود می‌دانیم، افزود: از ساعات اولیه زلزله، همه گروه‌های امدادی اعم از هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در منطقه حضور یافتند. آقای استاندار به ما گفتند، ساعت 2.17 که زلزله رخ داده از ساعت 3 صبح نیروهای امدادی در منطقه حاضر شدند که این جای تشکر دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما هم تا پایان در خدمت مردم خواهیم بود، گفت: خانه‌هایی که احداث می‌شود، باید به گونه‌ای احداث شود که در زلزله احتمالی بعدی دچار آسیب نشود. این زلزله 6 ریشتری بود و باید ساختمان‌ها برای زلزله‌های احتمالی بزرگ‌تر آماده شده و مقاوم شوند تا مشکلی پیش نیاید.‌

30 درصد مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی آواربرداری شد

وی بسیاری از مناطق ایران را روی خط زلزله دانست و ابراز داشت: باید خانه‌ها طوری ساخته شود که مقاوم در برابر زلزله باشند. از استاندار و بنیاد مسکن هم می‌خواهم تا نیازمندی‌های فوری مردم را بررسی و رفع کنند. کانکس یا اجاره و اتاقک با انتخاب مردم مورد توجه قرار گیرد.

روحانی مردم آذربایجان را مردمی مقاوم و پیشرو عنوان کرد و ابراز داشت: مردمی که همیشه در کنار انقلاب بوده و در دفاع مقدس بودند و الان هم در کنار رهبری، از شرف و ناموس و کشورشان ایران دفاع و پاسداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان همیشه در خط مقدم دفاع از ایران بوده و همه شهرها از تبریز تا میانه و سراب در این خط مقدم نقش برجسته‌ای ایفا کردند، تصریح کرد: ما خادم شما هستیم و در حد توان به شما خدمت می‌کنیم. از هیچ چیز دریغ نمی‌کنیم و معتقدم باید در همه روستاهای ایران ساختمان‌ها مقاوم‌سازی و یا بازسازی شوند از بنیاد مسکن می‌خواهم همه خانه‌هایی که مشکل دارند را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: خداوند در عوض این مشکل به زندگی و کشاورزی و دامپروری شما برکت و رونق عنایت کند تا در این دنیا و آخرت با سعادت و رضای پروردگار به زندگی خود ادامه دهند.