تمام داده‌های میدانی دال بر آن است که گفت‌وگوی جنبش انصارالله با عربستان سعودی به حساب دولت مستعفی تمام می‌شود و انصارالله تنها برنده این گفت‌وگو خواهد بود که نتیجه پایداری چند ساله خود را خواهد دید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، پایگاه رأی الیوم در مقاله‌ای به قلم «محمد مصطفی العمرانی»، نوشت: منابع بسیاری تأکید کرده‌اند که گفت‌وگوی جنبش انصارالله و عربستان سعودی که در حال حاضر در مسقط پایتخت عمان در جریان است، به مرحله بسیار پیشرفته‌ای رسیده و در بسیاری از مسائل و پرونده‌ها توافق حاصل شده است. 

همچنین اقدام چند روز پیش ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای اعلام بازگشائی فرودگاه صنعا و آزادی ۲۰۰ نفر از اسرای انصار الله (که ۱۲۸ نفر آنها پنج شنبه گذشته به صنعا رسیده‌اند) در حقیقت در راستای اعتمادسازی و اظهار جدی بودن ریاض برای گفت‌وگو با انصار الله بوده است. 

قطعا ائتلاف عربی از جنبش انصار الله نمی‌خواهد که ارتباطش را با ایران قطع کند چنانکه اخیرا نیز در برخی رسانه‌ها نیز اعلام شده است، چرا که کشورهای ائتلاف، خود ارتباطشان را با ایران حتی در اوج جنگ رسانه‌ای با تهران قطع نکردند. همچنین آنها می‌دانند که قطع ارتباط انصار الله با ایران محال است و این جنبش به صورت کارآمدی در محور مقاومت منطقه به رهبری ایران فعالیت می‌کند.

انصار الله بارها و بارها این موضوع را تأیید و تأکید کرده است که همه اظهارات اتئلاف به سرکردگی عربستان سعودی طی سال‌های گذشته درباره بازگشت دولت مستعفی و مقابله با کمک ایران به یمن دروغ محض است و ریاض این اظهارات و ادعاها را فقط برای تحقق منافع خود و برنامه‌های ویژه‌اش به حساب بازگشت دولت مستعفی مطرح کرده است و گواه آشکار برای کذب ادعاهای ائتلاف سعودی و اماراتی و فرصت‌طلبی آنها اتخاذ سیاست تضعیف و بازدارندگی دولت مستعفی و آسیب به ارتش آن از طریق اجبار نیروهایش به همکاری با شبه‌نظامیان شورای انتقالی  جنوبی و اتخاذ رویکردی است که قدرت و نفوذ نیروهای انصارالله را در شمال یمن تقویت می‌کند. 

تمام داده‌های میدانی دال بر آن است که گفت‌وگوی جنبش انصار الله با عربستان سعودی به حساب دولت مستعفی تمام می‌شود و انصار الله تنها برنده این گفت‌و‌گو خواهد بود که نتیجه پایداری چند ساله خود را خواهد دید و به قدرتی مشروع حداقل در منطقه و عرصه بین‌الملل تبدیل خواهد شد و به عنوان دولت مشروع به رسمیت شناخته خواهد شد.

به محض اینکه جنگ در یمن پایان یابد که در حال حاضر در آستانه آن قرار دارد، انصارالله اقدام‌های سیاسی در داخل را برای ایجاد گشایش سیاسی و منافع ملی اتخاذ خواهد کرد.

انصار الله به عنوان قدرت بارز در شمال یمن در دوره آینده باقی خواهد ماند و این حقیقتی قطعی است که احدی اندک تردیدی در آن ندارد.