اولین خبر از ثبت نام های مهم ، صبح روز گذشته منتشر شد و از رشت خبر آمد توحید نوبخت فرزند محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از رشت عزم خود را جزم کرده تا در انتخابات مجلس شرکت کند .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه خراسان:  دومین روز ثبت نام از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که تاکنون بیش از 1800 نفر با حضور در ستادهای انتخابات سراسر کشور ثبت نام خود را قطعی کرده اند. در این میان برخی نمایندگان فعلی و سابق مجلس، مدیر مسئول روزنامه خراسان و فرزند محمدباقر نوبخت جزو کسانی بودند که از میان ثبت نام شدگان روز دوم بیش از دیگران مورد توجه رسانه ها قرار گرفتند.  به گزارش خراسان، روز دوم ثبت نام از ساعت 8 صبح آغاز شد و در همان دقایق اولیه تعدادی از داوطلبان با مدارک خود و کپی های پرتعدادی که باید همراه داشته باشند برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شدند . نظام ملک‌شاهی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران در جمع خبرنگاران با بیان این که خوشبختانه مشکل خاصی درخصوص ثبت نام داوطلبان نداشتیم، افزود: پیش بینی ما این است که در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیش از سه هزار نفر ثبت نام کنند و توصیه می‌کنیم مردم زودتر برای ثبت نام مراجعه کنند.

دیروز چه کسانی ثبت نام کردند؟

اولین خبر از ثبت نام های مهم ، صبح روز گذشته منتشر شد و از رشت خبر آمد توحید نوبخت فرزند محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از رشت عزم خود را جزم کرده تا در انتخابات مجلس شرکت کند . برخی رسانه های منتقد دولت نیز به طعنه تیتر زدند «اولین آقازاده وارد گود انتخابات شد». همچنین هادی مقدسی، نماینده بروجرد در دور هشتم مجلس، سید شهاب‌الدین صدر نماینده سابق تهران در مجلس، زهره الهیان نماینده سابق تهران در مجلس، مصطفی سوادکوهی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، لاله افتخاری نماینده ادوار گذشته مجلس و عبدالحمید خدری نماینده فعلی بوشهر و... در مجلس  با حضور در وزارت کشور برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند. سید شهاب الدین صدر رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت و نماینده سابق مجلس در جمع خبرنگاران درباره دلایل حضورش برای شرکت در انتخابات گفت: معتقدم یک مجلس کارآمد می تواند در کاهش مشکلات کشور موثر باشد.  انتقادهای بسیاری به عملکرد این مجلس وجود دارد و نارضایتی عمومی به عملکرد مجلس به ویژه در شهرستان ها جدی است؛ توقع مردم بیش از این است که نمایندگان مجلس انجام می دهند. او تاکید کرد: اگرچه مجلس می تواند از نیروهای جوان استفاده کند اما هر چقدر افراد انتخاب شده کارشناس و با تجربه باشند بهتر می‌توانند قوانین را مصوب کنند. همچنین محمد سعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان نیز با حضور در وزارت کشور ثبت نام خود را در حوزه انتخابیه تهران  قطعی کرد. وی  در گفت و گو با خبرنگار آریا با بیان این که «در گام دوم انقلاب نیاز به پوست اندازی در ساختارهای مختلف حاکمیتی داریم» افزود: به نظر می رسد با حضور آقای رئیسی در دستگاه قضایی، این اتفاق در قوه قضاییه رخ داده و  بقیه ارکان کشور از جمله قوه مقننه هم نیاز به پوست اندازی، رویکردهای نو، چهره های نو و مجلس نو دارد. به گزارش فارس، عبدالحمید خدری نماینده فعلی بوشهر نیز که عضو حزب اصلاح طلب مردم سالاری فهرست امید انتخابات دوره دهم مجلس است گفت: عضو فراکسیون امید بودم ولی با حزب مردم سالاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای ورود به انتخابات مشورت نکرده ام. من عضو حزب مردم سالاری هستم ولی قرار نیست آن ها برای من تعیین تکلیف کنند، اگر بین منافع مردم و حزب تعارض باشد من مردم را انتخاب می کنم. وی اظهارکرد: جزو کسانی بودم که لایحه شفافیت را به شکل داوطلبانه امضا کردم و با وجودی که رای نیاورد جزو ۷۰ نفری بودم که درخصوص حضور و غیاب و شفافیت در آرا داوطلب شدم.

همچنین سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درخصوص آخرین وضعیت تعداد ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌گفت: تا ساعت ۱۸:۳۰ دوشنبه (دیروز) آمار ثبت نام‌ها  هزار و۸۴۴ نفر است که ۱۱درصد آن خانم ها و ۸۹ درصد آقایان هستند.

حاشیه نگاری خبرنگار خراسان

*سقف سنی ثبت نام 75 سال و حداقل آن نیز 30 سال است که ظرف دو روز گذشته هم جوان 30ساله و هم پیرمرد 75 ساله ثبت نام کرده اند  که می توان لقب جوان‌ترین متقاضی و ‌پیرترین را نیز به آن ها داد.

* یکی از ثبت نام کنندگان که از مینودشت آمده بود فرزند خود را نیز به همراه داشت. وی کارمند اداره تعاون مینودشت بود و در رشته مدیریت دولتی کارشناسی ارشد گرفته بود. وی علت حضور فرزندش در وزارت کشور را بیماری وی و حضور در تهران برای درمان مطرح کرد.

*روز دوم شاهد حضور پررنگ روحانیون بودیم.