دبیرکل جبهه پایداری، عدم نظارت مطلوب و مؤثر بر عملکرد دولت و وزرا را مهم‌ترین ضعف مجلس دهم دانست و گفت: نباید وضعیت دولت و مجلس به گونه‌ای باشد که مردم فریادشان بلند شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ombXuS8NG5uh

 حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس و دبیرکل جبهه پایداری با حضور در محل ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا از طرف جبهه پایداری در این دوره از انتخابات قصد کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارید؟ گفت: فعلا از طرف خودم قصد ثبت نام دارم. 

وی با بیان اینکه دوست دارم افراد خوب و جوانان انقلابی کاندیدای این دوره از انتخابات مجلس شوند،‌ افزود: با تعدادی از جوانان خوب و انقلابی هم تماس گرفتم و به آنها گفته‌ام که ثبت نام کنید، کمکتان می‌کنیم که به مردم، نظام و دولت خدمت کنیم.
 
دبیرکل جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که چقدر به شفافیت مالی اعتقاد دارید و آیا خودتان حاضرید  میزان هزینه های انتخاباتی را به طور شفاف به مردم اعلام کنید؟ تصریح کرد:  بنده صد در صد موافقم، همین الان حاضرم بگویم که چقدر در جیبم پول دارم. پولی که برای خرج خودم هست از پول روضه خوانی است و از حقوقم نیست. 

 آقا تهرانی در پاسخ به این سؤال که با این پول‌ها نمی‌توان برای انتخابات حتی تراکت چاپ کرد، تصریح کرد: بنده در دوره قبلی مجلس هم که کاندیدا شدم، تراکت چاپ نکردم. از نظر مالی هم به جایی وابسته نیستیم، اگر خودمان داشتیم به طور شفاف اعلام می‌کنیم که چقدر هزینه کرده ایم. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا در شرایط موجود کشور، مردم پای صندوق های رأی حضور می‌یابند، گفت:  قطعاً مردم پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند، نظام متعلق به مردم است، ممکن است بنده نوعی به عنوان مسئول نقصی داشته باشم، اما نظام متعلق به مردم است، معتقدم اگر کسی مسلمان هم نیست، اگر ایرانی هم باشد ایران کشور ماست و باید نشان دهیم که مقتدرانه پای کار هستیم، البته از مسئولان هم باید بخواهیم که خوب عمل کنند و اگر هم اشتباه کردند، نقد کنیم. 

آقا تهرانی در پاسخ به سوال فارس بزرگترین ضعف مجلس دهم را نبود نظارت مطلوب و مؤثر بر عملکرد دولت و وزرا دانست و گفت: نباید وضعیت دولت و مجلس طوری باشد که مردم فریادشان بلند شود. 

وی ادامه داد: مجلس باید داد و فریاد بزند و وزرا را به خط کند و اگر نشد، آنها را تغییر دهد. نترسیدن، ایستادن و توجه به دغدغه های مردم و نظارت صحیح از اولویت های مجلس است. 

دبیرکل جبهه پایداری افزود: کار اصلی مجلس نظارت است، اگر مجلس نظارت موثری بر عملکرد دولت داشته باشد، این همه سر و صدا و داد و فریاد مردم بلند نمی‌شود. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نظر شما به جبهه پایداری نزدیک تر است، گفت، قطعاً، اما جبهه پایداری اصول و مرام نامه ای دارد که در بنده برای انتخابات به آن پایبند هستم. بنده فقط برای ثبت نام آمده ام و جبهه پایداری هم کار خودش را می‌کند و بنده هم یکی از اعضای آن هستم. 

آقاتهرانی در پاسخ به این سؤال که آیا صلاحیت‌تان برای انتخابات تایید می‌شود یا خیر، گفت: بستگی به شورای نگهبان دارد، اگر دیدند کاری کردم، رد کنند و اگر ردصلاحیت شوم عیبم را جویا می‌شوم که رفع کنم. 

حجت الاسلام آقا تهرانی ادامه داد: بنده شورای نگهبان را قبول دارم و می‌دانم که آدم‌های خوبی هستند، بنده شاگرد آقای جنتی بودم، او را به خوبی می‌شناسم. اعضای شورای نگهبان افراد خوب و متدینی هستند و افرادی نیستند که به خاطر پول و مسائل دنیوی افراد را جا به جا کنند. البته فکر نمی‌کنم که کاری کرده باشم و آن‌قدرها هم آدم بدی نیستم. 

 آقا تهرانی در پاسخ به این سؤال که در دوره فعلی مجلس شاهد بروز فساد اقتصادی از سوی تعدادی از نمایندگان هستیم، نظر شما چیست؟ گفت: در وهله اول مجلس باید بر خودش نظارت کند و اجازه ندهد که چنین چیزهایی پیش بیاید. اگر هم فسادی اتفاق افتاد، با قاطعیت برخورد کند که افکار عمومی ببیند که مجلس به عنوان مرجع نظارتی و قانون گذاری کشور با فساد برخورد جدی دارد.