نماینده مردم فسا گفت: همه مشاهده کردیم که اروپایی‌ها به اجرا درآوردن همین "اینستکس" را هم مثل "SPV" معطل کردند و در نهایت آن را هم به مرحله اجرا درنیاوردند که فکر هم نمی‌کنم اتفاق قابل توجهی در این رابطه رخ بدهد.

نماینده مجلس: «اینستکس» از وعده‌های توخالی اروپایی‌ها بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به سرنوشت اینستکس و عدم پایبندی اروپایی‌ها در قبال تعهدات گوناگون نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا و کشورهای عضو برجام برای عدم پاسخگویی نسبت به تعهدات خود در قبال برجام فرار روبه جلو می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر مشخص شده که اروپایی‌ها با آمریکا در تعهد نامه برجام تقسیم کار کرده بودند و این هم به شکلی بوده است، تا آمریکایی‌ها به شدت با ما برخورد کنند و اروپایی‌ها هم با عمل نکردن به تعهدات خود ایران را بلاتکلیف نگه دارند و الان همگان متوجه این سیاست شده‌اند.

"اینستکس"  در قالب برجام نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سرنوشت اینستکس و عدم عملیاتی شدن آن از سوی اروپایی‌ها اشاره و اظهار کرد: "اینستکس"  در قالب برجام نیست، بلکه ما آن را به عنوان شروع کار اقتصادی و یک فتح باب مطلعی برای اروپایی‌ها محسوب می‌کردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه این مطلب افرود: همه مشاهده کردیم که اروپایی‌ها به اجرا درآوردن همین "اینستکس" را هم مثل "spv"معطل کردند و در نهایت آن را هم به مرحله اجرا درنیاوردند که فکر هم نمی‌کنم  اتفاق قابل توجهی در این رابطه رخ بدهد.

نماینده مردم فسا به پافشاری و تکیه بر توانایی‌های موجود در کشور اشاره و تصریح کرد: ما باید همچنان روی توانایی‌های داخل کشور پافشاری کنیم؛ چرا که اروپایی‌ها وقتی می‌بینند ما مصمم بر توانایی‌های داخلی خود هستیم وارد میدان می‌شوند.

 وی در ادامه افزود: همانطور که وقتی ما غنی سازی 20 درصد را شروع کردیم؛ این‌ها در وهله نخست باور نمی‌کردند و این حرکت را بلوف سیاسی جلوه می‌دادند، اما پس از اجرای این کار پای میز مذاکره آمدند؛ بنابراین اروپایی‌ها با مشاهده قدرت کشورمان عقب نشینی می‌کنند.