مثلث آنلاین: عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت آقای عراقچی اگر هنری دارد، مسئله اروپا و همین کانال مالی موسوم به اینستکس را حل کند که اروپایی ها قول داده بودند این مسئله را در طی چند هفته اجرایی کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد سالک درگفت و گویی، به اظهارات معان سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با مهاجرت افغانی ها اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه آقای عراقچی موضوع مهاجرت افغانستانی ها را در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی مطرح کرده است را نمی دانم. در شرایط فعلی ما باید با همسایگان خودمان روابط بسیار دوستانه ای داشته باشیم وی در ادامه افزود: اما شاید به این دلیل باشد که بخواهد سازمان ملل را برای دریافت بودجه هایی که به مهاجرین کشورهای دیگر اختصاص می دهند تحت فشار قرار دهد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: در این شرایط فعلی ما بایستی با همسایگان خودمان یک روابط بسیار دوستانه ای داشته باشیم بنابراین طرح چنین مسائلی به هیچ وجه در این زمان به مصحلت کشور نبوده است و سبب ایجاد یک تنش درون تشکیلاتی در داخل و خارج از کشور می شود. جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین کشورهای مختلف خدمات زیادی کرده است .

نماینده مردم اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین کشورهای مختلف اعم از سوری،افغانی و پاکستانی خدمات زیادی کرده است و اینها در جاهای گوناگونی از قبیل دانشگاه ها و حوزه های علمیه مشغول به فعالیت و تحصیل هستند اما یک مرتبه آقای عراقچی بحث مهاجرت افغانی ها را مطرح می کند و این خدمات را زیر سوال می برند. این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: آقای عراقچی اگر هنری دارد، مسئله اروپا و همین کانال مالی موسوم به اینستکس را حل کند که اروپایی ها قول داده بودند این مسئله را در طی چند هفته اجرایی کنند اما تاکنون آن را عملیاتی نکرده اند و در واقع اروپایی ها کلاه به سر تیم مذاکره کننده گذاشتند.

منبع/ خانه ملت