چین ون چینگ وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین که در صدر هیئت بلند پایه امنیتی برای شرکت در دومین نشست امنیت منطقه ای به تهران سفر کرده است، با شمخانی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر امنیت ملی چین با شمخانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این ملاقات با قدردانی از نقش فعال جمهوری خلق چین در نشست‌های امنیتی گفتگوی منطقه ای اظهار داشت: امیدوارم با مساعی مشترک کشورهای عضو نشست بتوانیم گام‌های سازنده‌ای برای افزایش ثبات و امنیت در منطقه برداریم.


وی با تاکید بر اراده رهبران عالی دو کشور برای ارتقاء مشارکت راهبردی و توسعه روابط همه جانبه میان تهران و پکن خاطر نشان کرد: نهادهای امنیتی ایران و چین می توانند در محقق نمودن توافقات دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و دفاعی نقش ویژه‌ای داشته باشند.


شمخانی با اشاره به موضوع دومین نشست گفتگوی منطقه ای که با موضوع افغانستان برگزار می شود افزود: توسعه تروریسم و تلاش برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای برای حفظ و مدیریت ناامنی در این کشور مهمترین چالش‌هایی است که صلح و ثبات در افغانستان را تهدید می کند.


چین ون چینگ وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین نیز در این ملاقات با اظهار خرسندی از سفر به ایران و شرکت در دومین نشست گفتگوی امنیتی از ابتکار ایران برای پایه گذاری و تداوم این نشست قدردانی کرد.
وی روابط با جمهوری اسلامی ایران را دارای جایگاه مهمی نزد مسئولین عالی چین عنوان کرد و افزود: اشتراک مساعی و رایزنی مستمر مقامات دو کشور می تواند در تحقق سریع توافقات انجام شده میان روسای جمهور ایران وچین نقش تعیین کننده ای داشته باشد.