وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید اختلافات خود را از طریق گفت وگو حل کنند تاکید کرد که کشورش آماده میانجیگری میان تهران و کشورهای عربی است.

وزیر خارجه قطر: کشورهای عربی اختلافات خود با تهران را با گفت‌وگو حل کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد بن عبدالرحمن، وزیر امور خارجه قطر در برنامه "لقاء الیوم" که از شبکه الجزیره پخش می شود درمورد  روابط ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت: کشورهای خلیج(فارس) باید درک کنند و بپذیرند که ایران همسایه مهم آن ها در منطقه است و به جای تنش باید از طریق گفت وگو های مستقیم اختلافات میان ایران و کشورهای عربی حل شود.

وی تاکید کرد: قطر و کویت بارها خواستار گفت وگوی مستقیم با ایران شده‌اند و ایران نیز اخیرا اعلام کرده که هیچ مخالفتی با این مساله ندارد.

محمد بن عبدالرحمن اعلام کرد که قطر آماده میانجیگری میان تهران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است اما "دشمنی برخی کشورهای عربی با قطر" باعث شده است که نتواند این نقش را ایفا کند.

وزیر خارجه قطر همچنین از گفت وگوی سعودی-یمنی برای پایان دادن به بحران یمن استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، محمد بن عبدالرحمن اخیرا نیز تاکید کرده بود که شورای همکاری خلیج فارس باید بار دیگر اتحاد خود را به دست بیاورد تا هرگونه گفت‌وگو با ایران نتیجه بخش باشد.

مقامات کشورمان پیش از این چندین بار پیشنهاد گفت وگو با کشورهای منطقه به منظور ایجاد صلح و امنیت در منطقه را مطرح کرده‌اند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه در سخنرانی خود در فروم دوحه با اشاره به تلاش برخی کشورهای منطقه برای "خرید امنیت" تاکید کرد که اجرایی شدن ابتکار صلح هرمز، که توسط حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پیشنهاد شده است، می‌تواند به برقرار ثبات و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه بینجامد.