دبیرکل حزب اراده ملت گفت: اینکه عده‌ای دور هم جمع شوند و بیانیه بدهند، کنش سیاسی لوْث می‌شود. این‌گونه موضع‌گیری‌ها، متعلق به دوره ماقبل نهادهای مدنی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملّت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به بیانیه ساختارشکنانه 77 اصلاح‌طلب در جریان ناآرامی‌های پس از مدیریت مصرف سوخت، گفت: انتشار این بیانیه در آن مقطع، مقداری عجولانه بود و بایستی بعد از معلوم شدن ابعاد مختلف ماجرا، موضع‌گیری انجام می‌شد.

وی با انتقاد از این نحوه بیانیه دادن گفت: کنش‌گران سیاسی اصلاح‌طلب باید کنش خود را در چارچوب هنجارهای حقوقی و قانونی تعریف کنند. بنده کار فردی و طوماری را یک کنش سیاسی نمی‌دانم.

حکیمی‌پور با بیان اینکه بهتر است افراد امضاءکننده این بیانیه در قالب تشکل‌های رسمی و قانونی حرف‌شان را بزنند تا بتوانند از موضع خود دفاع کنند، گفت: این بیانیه، بیانیه فردی است و نمی‌شود آن را موضع اصلاح‌طلبان به‌حساب آورد، چرا که بیانیه اصلاح‌طلبان در قالب بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که همه امضاء کردند، منتشر شد.

وی تصریح کرد: بیانیه 77 نفر، فوقش نظر تعدادی از کنش‌گران سیاسی است.

حکیمی‌پور ادامه داد: ما اگر واقعاً اصلاح‌طلب هستیم وظیفه داریم کمک کنیم تا فضای ملتهب آرام شود و هزینه‌های کشور کاهش یابد. همچنین کمک کنیم تا انسجام و همبستگی‌ها فرو نریزد. حرکت‌هایی که تلاش می‌کند تنش را دامن بزند مغایر مشی اصلاح‌طلبی است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه قبول ندارم که چند نفر دور هم بنشینند و یک بیانیه را امضا کنند، گفت: ما در جریان اصلاحات، دو نهاد رسمی باعنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان داریم که اولی متشکل از احزاب است و در دومی، شخصیت‌های اصلاح‌طلب هم حضور دارند. موضع اصلاح‌طلبان از این دو کانال منتشر می‌شود.

حکیمی‌پور ادامه داد: اینکه عده‌ای دور هم جمع شوند و بیانیه بدهند، کنش سیاسی لوْث می‌شود. این‌گونه موضع‌گیری‌ها، متعلق به دوره ماقبل نهادهای مدنی است. افراد باید در قالب نهادهای سیاسی که تابلودار و دارای شناسنامه هستند حرف بزنند.

دبیرکل حزب اراده ملّت تصریح کرد: وقتی قرار است فعالیت سیاسی نهادمند شود این شکل از کنش سیاسی، درست نیست و در قانون احزاب و فعالیت‌های سیاسی هم تعریف نشده است.