ایرنا - استاد تاریخ دانشگاه ایالتی "کالیفرنیا" در آمریکا گفت: برنامه‌ریزی برای ترور سردار "قاسم سلیمانی" از سوی نومحافظه کاران و صهیونیست‌هایی صورت گرفت که اداره سیاست خارجی آمریکا را در دست دارند، اما این اقدام می‌تواند برای "دونالد ترامپ" گران تمام شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

"دیوید یعقوبیان" امروز (جمعه) در گفت‌ و گوی اختصاصی با ایرنا، درباره هدف آمریکا از ترور فرمانده سپاه قدس افزود: نومحافظه‌کاران و صهیونیست‌ها که اداره سیاست خارجی ایالات متحده را در دست دارند، سالها است که به دنبال جنگ با ایران هستند.

وی با بیان اینکه هدف نهایی این دو گروه "تغییر رژیم" یا "بی ثباتی مدیریت شده" در ایران است که این تعبیر از سوی نو محافظه کاران برای هرج و مرج استفاده می شود، ادامه داد: تلاش برای از بین بردن "برجام" و کاربرد تروریسم اقتصادی در قالب تحریم های غیرقانونی، به منظور تحریک تهران به جنگ طراحی شده بود که تاکنون نتوانسته‌اند به این هدف برسند.

این استاد دانشگاه کالیفرنیا اضافه کرد: با توجه به اینکه ترامپ هیچ پیروزی در سیاست خارجی نداشته که با آن تبلیغ کند و همچنین به دلیل این احتمال که ترامپ و "بنیامین نتانیاهو" در ظرف یک سال آینده برکنار خواهند شد، دست به اقدامی آنقدر تحریک آمیز زده اند که عملا بهانه‌ای برای ماجراجوییهای مشترک آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران فراهم سازد.

یعقوبیان درباره پیامدهای داخلی این اقدام تروریستی آمریکا برای رییس جمهوری این کشور هم اضافه کرد: ترامپ به  منظور پایان دادن به آنچه که او سیاست "احمقانه" برای تغییر حکومت‌ها نامیده بود، به ریاست جمهوری رسید. با این حال پایگاه انتخابی وی بین کسانی تقسیم شد که یک بخش آنها مخالف جدی با مداخلات خارجی هستند که از جمله آنها مستقل‌ها و "لیبرترین‌ها" هستند. در مقابل هم کسانی هستند که جنگ با ایران را از منظر "کتاب مقدس و آخرالزمانی" می‌بینند.

وی افزود: این جریان اخیر شامل مسیحیان اونجلیک، صهیونیست‌های مسیحی و نومحافظه کاران است که هر کاری برای جنگ انجام خواهند داد. از این رو، مشخص نیست که آیا این اقدام خشونت آمیز، تحریک آمیز و غیرقانونی از نظر محبوبیت و انتخاب مجدد چه دستاوردی برای ترامپ داشته باشد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و "ابومهدی المهندس" جانشین فرمانده "الحشد الشعبی" عراق بامداد امروز در یک عملیات تروریستی نیروهای آمریکا در بغداد به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید. پنتاگون هم با صدور بیانیه ای مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفت.