ایرنا- وزارت امورخارجه هند روز جمعه با صدور بیانیه ای به شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس توسط آمریکا واکنش نشان داد و این اقدام را موجب افزایش نگرانی ها در جهان دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزارت امورخارجه هند در بیانیه ای رسمی اعلام کرد ما متوجه شدیم که  یک فرمانده ارشد ایران توسط آمریکا کشته شده است.  افزایش تنش جهان را نگران کرده است.  صلح ، ثبات و امنیت در این منطقه برای هند بسیار مهم است.  تنشها نباید ادامه یابند و این امر بسیار مهم است.  هند مدام  خواهان بردباری طرف ها شده است و همچنان بر این موضع تاکید می کند.
منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در بغداد به شهادت رسیدند.
رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو شهید شدند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.