ایرنا- به دنبال شهادت و ترور سردار قاسم سلیمانی و وعده ایران برای انتقام خون وی، مارک اسپر امروز جمعه سفر خود را لغو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رییس پنتاگون نگران از انتقام، سفر خود را لغو کرد 

به گزارش روزنامه گاردین، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در پی ترور فرمانده سپاه قدس ایران سفر و مرخصی برنامه ریزی شده خود را که قرار بود اواخر همین ماه انجام دهد را لغو کرد.

گاردین به جزییات سفر برنامه ریزی شده اسپر اشاره ای نکرد. 

به رغم بیانیه پنتاگون در مورد تایید شهادت و ترور سردار سلیمانی اما اسپر از دیروز تا به حال از حضور در جمع خبرنگاران خودداری کرده و امتناع وی از شرکت در جمع خبرنگاران باعث سوال بسیاری از اصحاب رسانه شده است.  

بامداد امروز جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام "حاج قاسم سلیمانی" به همراه "ابومهدی المهندس" از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت، در حمله آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

پنتاگون مرکز فرماندهی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری صادر کرده بود.  

به دنبال ترور سردار سلیمانی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز سفر خود به چند کشور از جمله اوکراین را به تعویق انداخت.  

وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرده که دیدار پمپئو و رئیس جمهوری اوکراین در آینده نزدیک انجام می‌شود.  

سفر پمپئو نخستین دیدار یک مقام ارشد دولت آمریکا از کی‌یف پس از بالا گرفتن ماجرای اوکراین محسوب می‌شد. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا متهم شده که برای واداشتن همتای اوکراینی خود برای تحقیق درباره جو بایدن، رقیب احتمالی‌اش در رقابت‌های انتخاباتی، زلنسکی را تحت فشار قرار داده است. این ماجرا به رای‌گیری درباره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان منجر شد.  

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، قرار بود پمپئو پس از دیدار از کی‌یف به کشورهای قزاقستان، ازبکستان، بلاروس و قبرس سفر کند که این برنامه‌ها نیز به آینده نزدیک موکول شده‌است.