رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: اگر حاج قاسم نبود سران آمریکا به راحتی می توانستند نقشه شوم خود برای ایجاد خاورمیانه بزرگ و به تجزیه عراق و سوریه عملی کنند.

حجت الاسلام سعیدی: اگر شهید سلیمانی نبود آمریکا منطقه را تجزیه می‌کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از  روابط عمومی نیروی دریایی ارتش حجت الاسلام و المسلمین سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، ضمن عرض تسلیت سردار شهید قاسم سلیمانی یاران و همراهان ایشان یکی از راهبردهای مبتکران فکری تمدن سازی و الگو سازی جهان را تسخیر اذهان عمومی و بزرگنمایی ویژگیهای بدلی و سرگرم کننده است.

وی در ادامه افزود: این ها غافل کننده هستند از خیلی از لحاظ به کار گرفته می شوند تا دنیا را تسخیر کنند ، در مورد چیزی که اهمیت برای تدارک و تکامل انسان ها ندارد و برای این کار امپراطوری رسانه‌ای را به کار می‌گیرند ولی ذات الهی آن چنان قهرمانی را می سازد که نه تنها دل هشتاد میلیون ایرانی را تسخیر می کند بلکه دل میلیون ها انسان را در سراسر گیتی مجذوب خودش کرده و ذات ربوی را در معرض ظهور می گذارد.

 سعیدی در ادامه با اشاره به شرکت‌کنندگان در تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: در مراسم دیروز  هشت میلیون در تهران شرکت کرده‌اند که بسیاری از آنها برای اولین بار در چنین راهپیمایی شرکت می کردند. سردار سلیمانی ویژگی‌هایی داشتند که باعث شده بود کوچک و بزرگ بزرگ مسئول و کارگر همه در کنار هم عاشق ایشان باشند.

وی در ادامه با اشاره به فضایل سردار قاسم سلیمانی از جمله اخلاص ایشان گفت: سلیمانی هیچی جز برای خود نمی خواست و هرکاری می‌کرد برای خدا بود اطاعتش خالصانه بود و از ته دل به اطاعت از خدا می پرداخت. نماز شبش ترک نمی‌شد و می دانست که از این سکو می شود پرواز کرد همچنانکه انبیای الهی گفتند کسی که نماز شبش را ترک نکند و اعمالش را خالص بکند درهای از حکمت را برای او قرار می‌دهند.

سعیدی اظهار داشت: همچنین تواضع  یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته حاج قاسم بود ایشان نسبت به مردم و نیروهایشان افتادگی و تواضع خاصی داشته است ، یکی از ارزنده ترین خصلت هایی که فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح آن را در اختیار دارند، اختیارات و مسئولیت افراد نباید آنها را تغییر بدهد حاج قاسم هم وقتی که سرتیپ بود و وقتی که سرلشکر شد هیچ فرقی برایش نمی‌کرد و همچنان تواضع و فروتنی خود را حفظ کرده بود و در رفتار و کردارش تفاوت ایجاد نشده بود ایشان هیچ تعلق خاطر و وابستگی به دنیا نداشت همچنانکه بعضی از مدیران و مسئولان بعد از گرفتن پست و مقامی جایگاه خود را فراموش می کنند و مشکلاتی از جمله آقازادگی را به وجود می آورند در مورد حاج قاسم هیچ وقت صدق نکرد و ایشان همچنان به تلاش هایش ادامه داد و  تنها دغدغه سرافرازی اسلام و ایران را داشت همیشه از تشریفات به دور بود و علاقه‌ای به داشتن محافظ هم نداشت تا جایی که حضرت آقا برای داشتن محافظ ایشان اجبار کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در ادامه افزود: اینها همه نگاه اول به شخصیت فردی حاج قاسم بوده و در نگاه بعدی باید به فعالیت‌ها و پیروزی‌های ایشان همچنین دستاوردهای شان برای انقلاب اسلامی و کشور اشاره کرد که مهمترین نکته آن اطاعت بی چون و چرا از ولی فقیه بوده است ایشان کاری به سختی و آسانی کار نداشت و تابع محض ولی فقیه بود به دو دلیل که ولی فقیه و فرمانده کل قوا و ولی فقیه نماینده  حضرت عصر (عج) است.

 وی در ادامه به مدیریت جهادی سردار سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: این آدم جهادی آرام و قرار نداشت و تمام وقت خود را برای ساخت و مدیریت بحران در منطقه خاورمیانه صرف کرد. سومین بعد از زندگی و ویژگی‌های ایشان ابعاد کارکردی ایشان است اگر حاج قاسم و دستاوردهایش نبود سران آمریکا به راحتی می توانستند نقشه شوم خود برای ایجاد خاورمیانه بزرگ و به تجزیه عراق و سوریه عملی کنند این حاج قاسم بود که توانست رشته های آمریکا را  نقش بر آب کند و کارنامه داعش در سوریه و عراق را به پایان برساند مهمترین و ارزنده ترین دستاورد سپهبد قاسم سلیمانی دفاع از حریم اهل بیت و ائمه اطهار بود تا ایران و ایرانی در درگاه خداوند متعال و ائمه اطهار سربلند باشد در پایان هم این مرد بزرگ ترکیبی از شهادت یاران امام حسین (ع) را در کربلا تجربه کرد و همانند ایشان با دست قطع شده و بدنی کوفته به دیدار ایزد خویش شتافت.