وزیر خارجه آمریکا ترور سردار سلیمانی را بخشی از فشار حداکثری علیه مردم ایران دانست و گفت من روی این پروژه کار کرده‌ام و مطمئن هستم مغایرتی با مقررات ندارد.

پمپئو به نقش خود در ترور سردار سلیمانی اعتراف کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مایک پمپئو روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی خود در حالی که تلاش کرد نشان دهد مساله ترور سردار سلیمانی در برنامه های وزارت خارجه آمریکا از اهمیت کمی برخوردار است و مسایل مختلفی همچون هنگ هنگ، افغانستان، ونزوئلا و انتصابات اخیر در وزارت خارجه را مطرح کرد اما خبرنگاران حاضر تمام سوالات خود را به این اقدام تروریستی اختصاص دادند.

وی در پاسخ به سوالی که ماهیت اطلاعاتی که منجر به ترور سردار سلیمانی شد چه بود؟ چقدر خطر حتمی بود و چرا به ظریف اجازه ورود ندادید، افزود: من نمی توانم درباره صدور روادید نظر بدهم و چیز بیشتری نمی گویم اما همیشه وظایفامان را در قبال مقررات سازمان ملل رعایت می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: درباره مسایل اطلاعاتی (برای ترور سردار سلیمانی) هم نمی توانم بیشتر صحبت کنم. مطمئن باشید هر وقت رئیس جمهوری تصمیمی با این عظمت می گیرد، اطلاعات زیادی وجود داشته است.

پمپئو اضافه کرد: قریب الوقوع بودن این حملات از سوی سلیمانی را می توان از اقدامات پیشین آن نتیجه گیری کرد. پنتاگون کار فوق العاده ای انجام داد و تصمیم رئیس جمهوری در تداوم راهبرد ما با مبارزه با تروریسم بوده است.