وزیر دفاع در تماس تلفنی وزیر دفاع ژاپن گفت: برای تنش زدایی و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باید حضور اشغالگرانه و مداخله گرانه آمریکا هرچه زودتر پایان داده شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح در تماس تلفنی وزیر دفاع ژاپن، ترور یک مقام رسمی ارشد نظامی توسط یک کشور دیگر در خاک کشور ثالث را جنایتی بزرگ و بی سابقه عنوان کرد و گفت: براساس قطعنامه صریح شورای امنیت سازمان ملل اقدام آمریکا مصداق واقعی تروریسم دولتی است.

وی عامل اصلی تنش و بی ثباتی در منطقه را حضور آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: برای تنش زدایی و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باید حضور اشغالگرانه  و مداخله گرانه آمریکا  هرچه زودتر پایان داده شود.

 حاتمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین کشور ساحلی منطقه خلیج فارس و دریای عمان همواره به نقش خود در تأمین امنیت آبهای منطقه ای عمل کرده و کسانی که قصد کمک به تنش زدایی و ایجاد ثبات در منطقه را دارند باید به آمریکایی ها که عامل ناامنی در منطقه هستند  گوشزد کنند که منطقه را به منظور برقراری ثبات و آرامش ترک کنند.

وی همچنین بر لزوم محکومیت اقدام تروریستی دولت آمریکا توسط تمامی کشورهای مستقل و آزاده جهان تأکید کرد.

همچنین «تانو کونو» وزیر دفاع ژاپن نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت: کشورش  برای ایفای  نقش تنش زدایی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه آماده است.

وزیر دفاع ژاپن همچنین  بر تصمیم کشورش برای مشارکت نکردن در ائتلاف های نظامی به رهبری مریکا در منطقه تأکید کرد.