عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: شواهد و قرائن نشان می‌دهد که سفیر انگلیس به دنبال جاسوسی بوده است و باید با وی برخورد جدی شود.

نماینده مجلس: سفیر انگلیس جاسوسی کرده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با اشاره به حضور سفیر انگلیس در برخی از تجمعات غیرقانونی، گفت: طبق قانون، سفرا نمی‌توانند در تجمعات کشوری که در آن خدمت می‌کنند، شرکت داشته باشند و بر این اساس، این اقدام سفیر انگلیس کاملاً غیرقانونی و برخلاف مقررات بین‌المللی است و باید حتماً با وی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه سفیر انگلیس با حضور در این تجمعات، اقدام به عکسبرداری و فیلمبرداری کرده است، گفت: به نوعی می‌توان این اقدام سفیر انگلیس را جاسوسی دانست و آنان قطعاً به دنبال آن بوده‌اند که از این فضا بهره‌برداری‌های خودشان را داشته باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید بر اساس قانون با سفیر انگلیس برخورد کند، تصریح کرد: زمانی که سفیر یک کشور اقدام به فیلمبرداری و عکسبرداری از تجمعات می‌کند، قطعاً به دنبال آن است که به دنیا پیام دهد که ما هم با معترضان همراه هستیم.

بیگدلی بیان کرد: متأسفانه برخی از معترضان هم اعتراض خود را به صورت مسالمت‌آمیز مطرح نکردند، شعارهای ساختارشکنانه دادند و تصور ما این است که سفیر انگلیس هم به دنبال استفاده جاسوسی از این فضا بوده و اینکه اطلاعاتی را به سرویس‌های خبری بیگانه دهد.