کارشناس مسائل بین‌‌الملل با بیان اینکه وزارت خارجه باید سریع‌تر تمامی کشورهای اسلامی را برای کمک به مسلمانان هندی فرا بخواند گفت: باید به صورت عملی گام‌های جدی برای مقابله با افراطی‌گری‌ هندوها علیه مسلمانان اتخاذ کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین‌‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ظلم هندوهای افراطی به مسلمانان این کشور گفت: حمایت از مظلومان جهان و به ویژه مسلمانان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف مهم دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: وقتی ما در برابر مظلومیت مردم یمن، فلسطین، میانمار، سوریه، بحرین، عراق مواضع محکم و قاطع‌ای را اتخاذ کرده و از آنها حمایت کرده‌ایم امروز هم باید از مسلمانان مظلوم هند که مورد حملات افراطیون قرار گرفته‌‌اند پشتیبانی کرده و بدانیم که این موضوع تکلیف دینی و شرعی‌مان است.

کارشناس مسائل بین‌‌الملل گفت: همانطور که ما در عراق و سوریه به داد مظلومان مسلمان رسیدیم و با افراطی‌گری داعشی‌ها مبارزه کردیم باید در قبال مسلمان کشی در هند هم موضع جدی و مشخصی اتخاذ کنیم.

ترقی تصریح کرد: وزارت خارجه نباید تحت تأثیر مسائل داخلی کشورمان و کرونا قرار بگیرد بلکه باید به وظایف خود در قبال حمایت از مظلومان جهان و مسلمانان پرداخته و از ایفای وظایف خود غفلت نکند.

وی افزود: ما روابط خوبی با هند و دولت آن کشور به ویژه در حوزه اقتصادی داریم. لذا جمهوری اسلامی باید تمام ابزارهای ممکن را برای جلوگیری از اقدامات غیر انسانی افراطیون علیه مسلمانان به کار گیرد.

کارشناس مسائل بین‌‌الملل خاطرنشان کرد: وقتی دولت‌مان در صحن عمومی سازمان ملل موضوع مبارزه‌ با افراطی‌گری را مطرح کرده و حتی پیشنهاداتی را داده است باید وزارت خارجه به صورت عملی و عملیاتی گام‌های جدی را برای مقابله با افراطی‌گری‌ هندوها علیه مسلمانان و کشتار آنها اتخاذ کند.

ترقی گفت: وزارتخارجه کشورمان باید هرچه سریع‌تر تمامی کشورهای اسلامی را برای کمک به مسلمانان هندی فرا بخواند.