ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یاوه ‌گویی‌های آمریکا مبنی بر اینکه پرتاب ماهواره نور را مخالف قطعنامه ۲۲۳۱ می‌دانند حرفی نامربوط است. آمریکایی‌ها با خروج از توافق برجام مخالفت خود را با این قطعنامه نشان دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: دانشمندان ما با وجود تحریم‌های ظالمانه و گسترده آمریکا موفق شدند یک گام بلند بردارند و ماهواره نور برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی با موفقیت به فضا پرتاب شد.

وی افزود: پرتاب ماهواره نور به فضا با تلاش های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معادلات منطقه را برهم زد و جمهوری اسلامی را در مکانی رفیع تر در عرصه های مختلف قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور به فضا نشانه استقلال جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: با این اقدام ثابت شد که استقلال و تکیه بر توانمندی های ملی و بدون وابستگی به کشورهای بزرگ می تواند ضامن موفقیت های بسیار بیشتر نسبت به وابستگی به قدرت های بزرگ باشد.

بروجردی گفت: ما قبل از انقلاب اسلامی هیچ گونه محدودیتی در خرید و تامین  پیشرفته ترین سلاحها نداشتیم اما چون وابسته بودیم اجازه برداشتن هیچ گام راهبردی مهم را به ایران نمی دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: عصبانیت آمریکایی‌ها و کشورهای غربی از سویی و خرسندی دوستان جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت و کشورهایی که که علاقه مند هستند کشورهای مستقل قدرت بیشتری بگیرند از سوی دیگر نشانه اهمیت این موفقیت بزرگ است.

وی با بیان اینکه گام‌های بلندتری در راه است. گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سیاستگذار نظام طبق قانون اساسی ترسیم شده است،  رساندن ایران به جایگاهی است که در شأن ملت و کشور ما در منطقه و جهان باشد.

بروجردی با تاکید بر اینکه سیاست ما همچنان دفاعی است، افزود: ما مخالف تجاوز به هر کشوری هستیم و اجازه نمی دهیم به هرگونه منافع ملی ما هم تجاوز شود چنانکه بارها نیز این موضوع را اعلام کرده ایم.

وی گفت: کشورهایی که در مسیر تحریم ایران حرکت می کنند بدانند که این روش ها نه تنها تاثیری در عزم جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت ندارد بلکه انگیزه ها را بیشتر کرده است که بتوانیم با تکیه بر دانشمندان جوان خود و با بهره گیری از عنایات الهی به موفقیت های بیشتری نائل شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پرتاب ماهواره نور را از حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این اقدام جزو حقوق مسلم ما و هر کشور دیگری است که بتواند با تکیه بر توانمندی های ملی خود در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارند.

وی افزود: یاوه گویی‌های آمریکا که می گوید اقدام ایران مخالف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است حرفی نامربوط است.

بروجردی ادامه داد:  آمریکایی‌ها با خروج از توافق برجام مخالفت خود را با این قطعنامه نشان دادند و اروپایی‌ها نیز با عدم اجرای این توافق ثابت کردند که در پایبندی به این توافق ناتوان هستند.

وی گفت: کشورهای بزرگی همانند چین و روسیه اعلام کردند که اقدام جمهوری اسلامی ایران هیچ مخالفتی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: پرتاب ماهواره نور باعث شد کشورهای منطقه امیدوار شوند که تکیه بر توانمندی های ملی بهتر از وابستگی به قدرت های بزرگ است زیرا آنها فقط دنبال حفظ منافع انحصاری خود هستند.