روزنامه خراسان : روز گذشته محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز در توئیتی نوشت : «دو سال پیش، مایک پمپئو و رئیس اش اعلام کردند که مشارکت آمریکا در برجام را متوقف می‌کنند، با این امید که [کارزار] فشار حداکثری آن ها ایران را به زانو درخواهد آورد بعد از شکست تحقیرآمیز این سیاست، او (پمپئو) می‌خواهد دوباره به مشارکت در برجام بازگردد. به رؤیاپردازی خاتمه دهید، ملت ایران همیشه خود برای سرنوشتش تصمیم می‌گیرد.»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نیویورک تایمز روز گذشته جزئیاتی از حیله حقوقی آمریکا علیه کشورمان را منتشر کرد. سناریویی که این روزها با سردستگی پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیش  می رود و البته با واکنش محمد جواد ظریف هم روبه رو شد و شنیده های خراسان نیز نشان می دهد که ایران واکنش قاطعی برای چنین اقداماتی طراحی کرده است. همان طور که در گزارش دو روز پیش خراسان، پیش بینی شده بود، مدت باقی مانده تا 27 مهر که  زمان پایان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران است، نبرد حقوقی داغ میان آمریکا و ایران در شورای امنیت در جریان خواهد بود. در این زمینه به گزارش فارس ،نیویورک تایمز نوشت: «مایک پمپئو» در حال تدوین یک استدلال حقوقی است که براساس آن واشنگتن همچنان یکی از مشارکت کنندگان توافق هسته‌ای ایران قلمداد می شود؛ توافقی که «دونالد ترامپ» در سال 2018 از آن خارج شده و آن را بدترین توافق تاریخ آمریکا خوانده است.


عکس عاشقانه محسن تنابنده(نقی پایتخت) و همسرش

افشای رابطه زن دلال با فوتبال ایران؛ سوزانا با استقلال چه کرد؟

تیزر جذاب از طناز طباطبایی،نگار جواهریان و هومن سیدی در فیلم دیدنی طلا +جزئیات اکران


این روزنامه آمریکایی در ادامه می‌نویسد که این اقدام بخشی از استراتژی پیچیده فشار به شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید محدودیت های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران یا اعمال تحریم های بسیار سختگیرانه است.این استراتژی طی روزهای گذشته از سوی مقامات دولت آمریکا به عنوان شروع چرخه‌ای برای تصویب یک قطعنامه جدید در شورای امنیت که کشورها را از صادرات تسلیحات متعارف به ایران منع می‌کند تشریح شده است. این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: هر تلاشی برای تجدید محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران به یقین با مخالفت علنی یا غیرعلنی روسیه و چین در سازمان ملل مواجه خواهد شد.براساس این گزارش، روس ها پیش از این به همتایان اروپایی خود تاکید کرده‌اند که مشتاقانه منتظر آغاز فروش تسلیحات متعارف به ایران هستند. نیویورک تایمز در ادامه اضافه کرد که پمپئو برای تحقق این مسئله طرحی را تدوین کرده است که احتمالا با مخالفت متحدان اروپایی واشنگتن نیز  روبه رو خواهد شد و طبق آن اعلام می شود که  آمریکا ذاتا یکی از مشارکت کنندگان در برجام  است  و هدف آن استفاده از تهدید مکانیسم ماشه است که می‌تواند همه تحریم های قبل از امضای برجام را علیه ایران مجدد اعمال کند تا در صورتی که  تحریم های تسلیحاتی پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت تمدید نشود واشنگتن از این حق ادعایی خود به عنوان یکی از طرف های توافق استفاده کند و مکانیسم ماشه را به جریان بیندازد. نیویورک تایمز افزود: کل این درام که در پاییز امسال و چند هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند به نمایش درآید، یک جنگ بالقوه با ایران در بحبوحه کارزار و مبارزات انتخاباتی ترامپ خواهد بود. نیویورک تایمز در ادامه به نقل از «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد آمریکا در دولت «باراک اوباما» نوشت: روسیه و چین هرگز یک تحریم تسلیحاتی علیه ایران را نمی‌خواهند و فقط ممکن است با یک تمدید کوتاه مدت موافقت کنند. هرگونه استفاده دولت ترامپ از مکانیسم ماشه با مقاومت جدی مواجه خواهد شد و قطعا باید این طور باشد، اما این به معنی این نیست که این اقدام پیش نخواهد رفت. با این حال یک دیپلمات اروپایی که نخواسته نامش فاش شود این استراتژی دولت آمریکا را رد و تاکید کرد که عبارات موجود در متن برجام بسیار فراتر از چارچوب های استدلال آن هاست. پاسخ ایران چه خواهد بود؟ اما در صورت به واقعیت پیوستن چنین خیال پردازی آمریکایی، واکنش ایران چه خواهد بود؟ در این زمینه شنیده های خراسان از یک منبع آگاه حکایت ازآن دارد که طبق نامه رئیس جمهور به سران کشورهای روسیه ، آلمان ، انگلیس ، فرانسه و چین که 18اردیبهشت سال 98ارسال شده است، جمهوری اسلامی ایران برخورد سختی با ارجاع پرونده اش به شورای امنیت و در پی آن بازگشت قطعنامه های لغو شده و تمدید تحریم های تسلیحاتی خواهد داشت.


عکس عاشقانه محسن تنابنده(نقی پایتخت) و همسرش


براین اساس فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت که در نتیجه استفاده از مکانیسم ماشه باعث تعلیق اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران می شود و در مرحله بعد در صورت بازگشت تحریم های شورای امنیت و لغو قطعنامه های شش گانه ، ایران به حضور خود در ان پی تی پایان خواهد داد. روز گذشته محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز در توئیتی نوشت : «دو سال پیش، مایک پمپئو و رئیس اش اعلام کردند که مشارکت آمریکا در برجام را متوقف می‌کنند، با این امید که [کارزار] فشار حداکثری آن ها ایران را به زانو درخواهد آورد بعد از شکست تحقیرآمیز این سیاست، او (پمپئو) می‌خواهد دوباره به مشارکت در برجام بازگردد. به رؤیاپردازی خاتمه دهید، ملت ایران همیشه خود برای سرنوشتش تصمیم می‌گیرد.»