نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: وزیر خارجه کشورمان با رایزنی‌های صورت گرفته اطمینان لازم را به همسایگان و کشورهای منطقه داده است که جمهوری اسلامی دنبال ثبات امنیت در خلیج فارس است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با تاکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی در بیداری اسلامی کشورهای منطقه، گفت: آمریکا در منطقه خاورمیانه با شکست مواجه شده است و به دنبال جبران شکست خود با مانور در آب‌های خلیج فارس و ناامنی در منطقه است. این در حالی است که جمهوری اسلامی با اقتدار در مقابل استکبار ایستاده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران بیماری کرونا در ایالات متحده آمریکا، تصریح کرد: دولت ترامپ وضعیت اسف باری را برای مردم خود رقم زده است لذا می‌خواهد از این فضای فاجعه باری که ایجاد کرده، فرار کند بنابراین دنبال این است که افکار عمومی آمریکا و اروپا را به سوی خلیج فارس معطوف کند.

وی افزود: خلیج فارس متعلق به ایران است و کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی با اقتدار می توانند خلیج فارس را مدیریت کنند. آمریکا باید از خلیج فارس و منطقه خاورمیانه بیرون رود. در صورتی که ناوهای آمریکایی دست از پا خطا کنند به آتش کشیده خواهند شد. ایران پیش از این هم با حمله به پایگاه عین الاسد نشان داد که هیچ خطای را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد آسیبی به امنیت خلیج فارس وارد شود

خجسته معتقد است: از سوی دیگر آمریکا نفوذ و تاثیرگذاری خود را در منطقه خاورمیانه از دست داده است بنابراین به یاوه گویی پرداخته است. هرچند برخی از کشورهای منطقه هنوز با آمریکا مدارا می‌کنند اما جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های منطقه‌ای وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: با توجه به شرایطی که در منطقه ایجاد شده آقای ظریف اطمینان لازم را به همسایگان و کشورهای منطقه می‌دهند که نگرانی از امنیت خلیج فارس نداشته باشند و امنیت و آرامش خلیج فارس آسیب نمی‌بیند، همچنین همه بدانند باید جمهوری اسلامی برای کشورهای منطقه و امنیت آنها احترام قائل است و اجازه نمی‌دهد آسیبی به خلیج فارس و کشورهای حوزه خلیج وارد شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس دهم تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورهان در رایزنی‌های خود تاکید دارد که دولت‌های منطقه نباید به دولت آمریکا اعتماد کنند، همچنین آنها را به همراهی فراخوانده تا بتوان امنیت و صلح را در منطقه و حوزه خلیج فارس را تثبیت کرد.