فارس/ مقامات آمریکایی با اشاره به سفر هفته جاری وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی، رایزنی درباره آخرین تحولات ایران را از جمله اهداف مهم این سفر ذکر کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه آمریکا در حالی چهارشنبه هفته جاری عازم فلسطین اشغالی میشود که «ایران» در اهم موضوعات مورد بحث دو طرف قرار دارد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت که علاوه بر بحث در زمینه بیماری همه گیر کووید-19، نفوذ ایران در منطقه و موارد دیگر امنیتی از اهم موضوعات مورد بحث بین «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با مقامات ارشد اسرائیلی است.

پامپئو قرار است در این سفر با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتس» رهبر ائتلاف آبی و سفید ملاقات کند. الصاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی نیز از موضوعات دیگر طرفین در این دیدار است.

بعد از شیوع کرونا و بسته شدن مرزها، این اولین سفر یک هیات دیپلماتیک به فلسطین اشغالی است.

«دیوید شنکر» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور منطقه نیز در این باره گفت که در این سفر تهدیدهای کنونی جهانی از جمله نفوذ ایران در منطقه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا چندی قبل در یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان این کشور ایران را «حامی نخست تروریسم و یهودستیزی» خواند و مدعی شد که ایران و گروه‌های نیابتی این کشور مسئول مرگ صدها آمریکایی در عراق هستند.

او گفت: «دولت ترامپ با تهدید عظیمی که ایران علیه امنیت ملی ایالات متحده و دوستان و متحدان ما ایجاد می‌کند نه مماشات خواهد کرد و نه آن را تحمل خواهد کرد.»