نماینده رد صلاحیت شده مجلس در استدلالی عجیب خطاب به دبیر شورای نگهبان نوشت: چه کرده‌اید که فریاد اصولگرا و اصلاح‌طلب از شورای نگهبان بلند شده است؟

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کیهان : علی مطهری که این روزها سعی می‌کند با سخنرانی‌های تند و نامه‌پراکنی، خودنمایی کند، خطاب به آیت‌الله جنتی نوشته است: گفته‌اید اصلاح قانون انتخابات باید با کار دقیق و کارشناسی به دور از هیجانات انجام شود. اینها را مجلسی‌ها بهتر از شما می‌دانند و عمل می‌کنند، نیازی به رهنمود حضرت‌عالی نیست. اما آن هیجانات را شما و آقای کدخدایی و افرادی که پشت صحنه شورای نگهبان هستند ایجاد کرده‌اند. شما پاسخ دهید که چه کرده‌اید که هم اصول ‌گرا و هم اصلاح‌طلب، هم رد صلاحیت شده و هم رد صلاحیت نشده در جریان بررسی این طرح در مجلس فریادش از ظلم شورای نگهبان بلند بود و نگران حاکم شدن اختناق و خفقان و کاهش سرمایه اجتماعی انقلاب و نظام بودند.

شبه استدلال اخیر علی مطهری بجای آن که به نفع او باشد، به زیان وی است. چه این که برخلاف همه فضاسازی‌ها و هوچیگری‌ها درباره رفتار جناحی شورای نگهبان، از هر دو طیف سیاسی- و عمدتاً عناصر رد صلاحیت شده یا گره خورده با مفسدان اقتصادی و سیاسی- علیه «شورا» هوچی‌گری می‌کنند. اتفاقاً باید به آقای مطهری گفت، ببین چه کرده‌ای که شورای نگهبان با همه اغماض‌ها و آسان‌گیری‌های متعارفش، شما را فاقد صلاحیت تشخیص داد.

معلوم نیست چرا وقتی صلاحیت کسی مانند مطهری را تأیید می‌کند، اعتراضی در میان نیست اما وقتی که امثال نامبرده در اثر عملکرد خویش، صلاحیت خود را از دست دادند، شورای نگهبان مسئله‌دار می‌شود؟ یادآور می‌شود شورای نگهبان صلاحیت حدود 80 نماینده فعلی مجلس را به دلایل مختلف و از جمله مفاسد سیاسی و اقتصادی رد کرد.