مهدی چمران گفت: واقعیت این است که مؤتلفه به تنهایی مورد استقبال قرار مردم نمی‌گیرد و راه به جایی نمی‌برد.

مهدی چمران: مؤتلفه به تنهایی مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد و راه به جایی نمی‌برد/ شورای ائتلاف خیلی جلوتر از جامعه روحانیت در حرکت است/همه احزاب این بصیرت را داشته باشند که به ائتلاف همه‌جانبه بپیوندند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی روز گذشته گفت که با نامزد اختصاصی در انتخابات1400 حاضر می‌شویم؛ سخنی که در شرایطی که اصولگرایان بیش از هر زمان نیاز به وحدت دارند تا مانند انتخابات مجلس بتوانند به یک توفیق جامع دست یابند، قدری عجیب است.

مهدی‌چمران درباره چنین موضعی از سوی حزب مؤتلفه اسلامی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «حزب مؤتلفه باید بررسی کند که چه میزان می‌تواند به تنهایی در انتخابات تأثیرگذار باشد و سپس چنین مواضعی را اتخاذ کند. واقعیت این است که مؤتلفه به تنهایی مورد استقبال قرار مردم نمی‌گیرد و راه به جایی نمی‌برد. احزاب اصولگرا باید به طور کلی باید همه باهم به میدان بیایند و در نهایت یک نامزد را به عنوان نامزد به مردم معرفی کنند تا از هرگونه انشقاق و شکسته‌شدن آراء جلوگیری شود».

او ادامه داد: «در انتخابات مجلس یازدهم شاهد بودیم که همه احزاب باهم لیست مشترک ارائه کردند و حتی جبهه پایداری هم به این ائتلاف پیوست؛ حالا هم همین مسیر را باید پیش بگیریم و اگر فرد، گروه یا حزبی بخواهد به صورت منفرد وارد انتخابات شوند، قدری نسبت به مجموعه اصولگرایان آسیب می‌زنند و این موضوع درست نیست».

این فعال سیاسی درباره مسیری که اصولگرایان تا انتخابات مجلس یازدهم طی کردند، تصریح کرد: «شورای ائتلاف با تجربه‌ای که از جمنا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 داشت توانست به شکل کاملی میان نیروهای اصولگرا وحدت ایجاد کند و کار بسیار بزرگی را رقم زد زیرا وارد کردن بیش از 260 نماینده به مجلس کار آسانی نبود که البته با همراهی مردم و همه احزاب رخ داد. اکنون هم شورای ائتلاف می‌تواند با همکاری احزاب چنین وحدتی را در انتخابات1400 رقم بزند. همه احزاب باید به این بصیرت برسند که برای پیروزی نیروهای انقلاب راهی جز ائتلاف وجود ندارد و همه باید دست به دست بدهیم تا بتوانیم در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری به بهترین شکل عمل کنیم».

چمران در پایان درباره نهاد اجماع‌ساز اصولگرایان که آیا قرار است شورای ائتلاف باشد یا جامعه روحانیت مبارز، گفت: «شورای ائتلاف خیلی پیش از اینها کارش را شروع کرده است و جامعه روحانیت هنوز به جایی که شورای ائتلاف رسیده، نرسیده است. شورای ائتلاف اکنون در آستانه تشکیل مجامع خود در استان‌هاست و با زمان‌بندی دقیقی پیش می‌رود. اگر جامعه روحانیت هم این حرکت وحدت‌بخش حمایت کند حتما موفقیت انتخابات مجلس تکرار می‌شود و اگر به شورای ائتلاف نپیوندند آسیب خواهیم دید».