ناصر ایمانی گفت: حمایت اصلاح‌طلبان از جهانگیری بعد از حمایت آنها از روحانی و برجام یکی دیگر اشتباهات بزرگ استراتژیک‌ آنها خواهد بود.

ناصر ایمانی: پخش مجدد مناظره‌های انتخابات 96 کافی است که جهانگیری رأی نیاورد/ حمایت اصلاح‌طلبان از جهانگیری یک اشتباه بزرگ استراتژیک است/ اصلاح‌طلبان تحت هیچ شرایطی انتخابات را تحریم نمی‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات 1400 هنوز به جمع‌بندی واحدی نرسیده‌اند و گرچه در روزهای اخیر بسیار نام اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد آنها مطرح شده است اما به باور بسیاری از تحلیلگران سیاسی بعید است نیروهای اصلاح‌طلب به راحتی بتوانند بر یک گزینه به اجماع برسند.

ناصر ایمانی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اصلاح‌طلبان در تعیین مصداق انتخاباتی یک‌پارچه نیستند و شاید برخی از آنها از آقای جهانگیری حمایت کنند اما به هیچ‌وجه نمی‌توان گفت همه آنها نظرشان بر آقای جهانگیری است اما به فرض که بر او به اجماع برسند حتما دچار یک خطای بزرگ استراتژیک شده‌اند زیرا جهانگیری به هیچ عنوان زمینه رأی‌آوری ندارد و اگر بخواهد نامزد شود، پخش مجدد مناظره‌های انتخاباتی سال96 کافی خواهد بود که هیچ رأیی نیاورد».

او ادامه داد: «واقعا اگر اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسند که جهانگیری می‌تواند بهترین گزینه باشد از یک سو دچار بی‌برنامگی گسترده شده‌اند و هیچ راهبردی برای انتخابات ندارد و از سوی دیگر بزرگ‌ترین اشتباه خود را مرتکب خواهند شد».

این فعال سیاسی درباره اشتباهات مهم اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر، اظهار کرد: «آنها در گذشته هم از این دست اشتباهات مرتکب شده‌اند که مهم‌ترینِ آنها حمایت از آقای روحانی و خرج‌کردن همه حیثیت سیاسی‌شان بر برجام بود و حالا اگر آقای جهانگیری را به عنوان نامزد خود معرفی کنند یک خطای فاحش دیگر انجام داده‌اند زیرا او هشت‌سال معاون اول دولت بوده است و نمی‌تواند از بار مسئولیت همه مشکلاتی که در دولت شاهدش بودیم، شانه خالی کند».

ایمانی در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان در صورت نیافتن گزینه مناسبت برای1400 به سمت تحریم انتخابات بروند، پاسخ داد: «عدم ارائه نامزد با تحریم انتخابات دو بحث متفاوت است. ممکن است در شرایطی اصلاح‌طلب نامزدی معرفی نکنند اما این به معنای تحریم نیست. تحریم در صورتی محرز می‌شود که آنها بگویند نه‌تنها نامزدی ارائه نمی‌کنیم، بلکه در انتخابات هم شرکت نمی‌کنیم و از طرفدارانمان هم می‌خواهیم که انتخابات را تحریم کنند که بسیار بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کنند زیرا می‌دانند که تحریم انتخابات چه هزینه‌های سیاسی بالایی برای یک جبهه سیاسی به‌بار می‌آورد و می‌دانند که اگر می‌خواهند به حیات سیاسی خود ادامه دهند باید در انتخابات شرکت کنند و از آنجایی که اصلاح‌طلبان به راحتی حضور در قدرت را رها نمی‌کنند، انتخابات را هم تحریم نمی‌کنند».