حسین انصاری‌راد گفت: لاریجانی اصلاح‌طلب نیست و اصلاح‌طلبان از او حمایت نمی‌کنند.

حسین انصاری‌راد: احتمالا نظر بزرگان اصلاحات بر حمایت از جهانگیری است/ لاریجانی با هر متر و معیاری اصلاح‌طلب نیست/ اصلاح‌طلبان حتما از لاریجانی حمایت نمی‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا خبری مبنی بر دیدار حزب کارگزاران سازندگی با علی لاریجانی منتشر شده است که در این صورت به نظر می‌رسد میان اصلاح‌طلبان با اعضای حزب کارگزاران سازندگی بر سر حمایت از نامزد واحد اختلافاتی وجود داشته باشد. از سوی دیگر در چند روز اخیر بسیاری از اصلاح‌طلبان در گفت‌وگوهای متعدد اعلام کردند که اسحاق جهانگیری می‌تواند نامزد مورد قبول آنها باشد.

حسین انصاری‌راد درباره موقعیت جهانگیری در میان اصلاح‌طلبان به «مثلث‌آنلاین» گفت: «یکی از نامزدهای مطلوب اصلاح‌طلبان آقای جهانگیری است و احزاب اصلاح‌طلب می‌توانند او را به عنوان نامزد نهایی خود معرفی کنند. من طرفدار آقای جهانگری هستم و تصور می‌کنم او هم معیارهای اصلاح‌طلبی را داراست و هم می‌تواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند. از سوی دیگر احتمالا نظر بزرگان اصلاحات هم بر آقای جهانگیری است زیرا او یک شخصیت معتبر در جریان اصلاحات محسوب می‌شود».

این فعال سیاسی درباره جایگاه علی لاریجانی در میان اصلاح‌طلبان و اینکه آیا این احتمال وجود دارد که بر او اجماع شود، اظهار کرد: «آقای لاریجانی با هر متر و معیاری اصلاح‌طلب نیست و نمی‌توان گفت که او می‌تواند نمایندگی اصلاح‌طلبان را داشته باشد؛ از سوی دیگر اصلاح‌طلبان از سیاست ائتلافی عبور کرده‌اند و دیگر چنین سیاستی را در پیش نمی‌گیرند. درباره شخص آقای لاریجانی هم باید بگویم که او جز اولین کسانی بود که جریان اتهام‌زنی در کشور را هدایت کرد. هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم که در دوره ریاست او بر صداوسیما بود که در برنامه‌ای به نام چراغ رجال شناخته‌شده این کشور مانند مرحوم سحابی در معرض بدترین اتهامات قرار گرفتند؛ اتهاماتی مانند وابستگی به غرب و... که نه با معیارهای قانونی منطبق بود نه با معیارهای اخلاقی، مردمی و شرعی. اگر اتهامی به کسی منتسب است باید در دادگاه صالح به آن رسیدگی شود نه آنکه در در معرض عمومی مشتی اتهام بی سند و پایه به شخصیت‌ها نسبت داده شود و حق دفاع هم به آنها داده نشود. آقای لاریجانی کسی بود که چنین برنامه‌ای در دوره ریاستش ساخته شد و من او را جزو اولین کسانی می‌دانم که جریان اتهام‌زنی‌های بی‌اساس را پایه‌گذاری کرد. در مجموع لاریجانی اصلاح‌طلب نیست و اصلاح‌طلبان از او حمایت نمی‌کنند».

انصاری‌راد در پایان درخصوص اینکه آیا حمایت کارگزاران از لاریجانی باعث ایجاد اختلاف میان اصلاح‌طلبان می‌شود یا نه، گفت: «آقایان کرباسچی و مرعشی از دوستان خوب من هستند و تصور می‌کنم آنها راضی به اختلاف میان اصلاح‌طلبان نمی‌شوند. کارگزاران در مقطع کنونی نام آقای لاریجانی را مطرح می‌کند اما در نهایت به نظر جمعی اصلاح‌طلبان تن می‌دهد».