کمال‌الدین پیرمؤذن گفت: من تصور می‌کنم در نهایت همه اصلاح‌طلبان از آقای لاریجانی حمایت می‌کنند

کمال‌الدین پیرمؤذن: باتوجه به اطلاعاتی که دارم لاریجانی نامزد انتخابات می‌شود/ همه اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت خواهند کرد/ در نهایت رقابت بین اصولگرایان و لاریجانی خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مناقشه در میان اصلاح‌طلبان درباره حمایت یا عدم حمایت از علی لاریجانی بالاگرفته است؛ به نحوی که کارگزاران از یک سو حامی او است و از سوی دیگر محمدرضا عارف به تندی اعلام کرده است که حمایت از نامزد عاریه‌ای توهین به اصلاحات است اما آیا می‌توان سخنان عارف که خود قصد نامزدی در انتخابات دارد را به معنای نظر اکثریت اصلاح‌طلبان دانست؟ عارف درحالی چنین سخنی را بر زبان آورده است که خود نیز مخالف کم ندارد و بسیاری از اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد ضعیفش در مجلس منتقدان جدی او محسوب می‌شوند.

کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده پیشین مجلس درباره علت مخالفت تند برخی اصلاح‌طلبان با لاریجانی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «برخی اصلاح‌طلبان شاید از سر بی‌مهری دولت فعلی هرگونه سیاست ائتلافی را انکار می‌کنند؛ در صورتی که ما باید به قواعد عالم سیاست تن دهیم و ببینیم که چه کسی می‌تواند رأی‌آورتر باشد. اصلاح‌طلبان باید به دنبال فردی باشند که بتواند مورد تأییدصلاحیت شورای نگهبان قرار گیرد. آقای لاریجانی در عین حال که مورد وفاق اعتدالیون، بخشی از اصولگرایان و مستقلین است، می‌تواند رأی‌آور هم باشد».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان شاید گزینه‌های غیررأی‌آوری را بتوانند در انتخابات بیاورند و آنها هم تأییدصلاحیت شوند، اما واقعیت این است که بود و نبود چنین گزینه‌هایی در انتخابات فرقی نمی‌کند. من تصور می‌کنم در نهایت همه اصلاح‌طلبان از آقای لاریجانی حمایت می‌کنند».

او در پاسخ به این پرسش که آیا لاریجانی قصد نامزدی در انتخابات را دارد یا نه، اظهار کرد: «باتوجه به اطلاعاتی که دارم، تردید ندارم اگر بزرگان نظام، بزرگان قم و مجتهدان، اصلاح‌طلبان و بخش‌هایی از اصولگرایان از او بخواهند که وارد انتخابات شود، علی‌رغم میل باطنی‌اش در انتخابات نامزد می‌شود و من در اینجا می‌گویم که در نهایت رقابت بین آقای لاریجانی و اصولگرایان خواهد بود؛ البته شاید تعدادی از نامزدهای غیررأی‌آور اصلاح‌طلب هم در انتخابات حاضر باشند اما رقابت اصلی بین آقای لاریجانی و اصولگرایان در خواهد گرفت».

پیرمؤذن درباره شانس محمدرضا عارف در انتخابات هم گفت: «باتوجه به آنکه آقای عارف را انسانی محترم می‌دانم اما تصور نمی‌کنم او رأی چندانی داشته باشد».