محمدصادق کوشکی گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند ظریف بدنه اجتماعی اصلاحات را تحریک کند و در پایان قربانی لاریجانی شود.

محمدصادق کوشکی: اصلاح‌طلبان ظریف را قربانی لاریجانی می‌کنند/ ظریف توان مقابله با فشارهای اصلاح‌طلبان را ندارد/ اصلاح‌طلبان فعلا ظریف را ساکت کرده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اصلاح‌طلبان بار دیگر بر نامزدی محمدجواد ظریف تأکید می‌کنند و می‌گویند او می‌تواند نامزد اول جبهه اصلاحات باشد. این گزاره در حالی است که خود ظریف چندبار اعلام کرده که تمایلی به نامزدی ندارد. در میان از تناقض این پرسش به وجود می‌آید که پشت پرده این اصرارها و انکارها چیست؟

محمدصادق کوشکی درباره اهداف اصلاح‌طلبان از طرح نام ظریف به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اصلاح‌طلبان در سال92 آقای عارف را مطرح کردند و به وسیله او توانستند بدنه اصلاحات را تحریک به شرکت در انتخابات کنند. در حقیقت عارف وسیله‌ای بود تا آقای روحانی رأی بیاورد و در نهایت هم دیدیم که او را پیش پای روحانی قربانی کردند. سال96 هم آقای جهانگیری همین کارکرد را داشت و او را با عنوان نامزد پوششی آوردند تا روحانی رأی بیارود. آنها اکنون هم می‌خواهند ظریف را برای نامزد اصلی‌شان قربانی کنند. قصدشان این است که ظریف بدنه اجتماعی اصلاحات را تحریک به شرکت در انتخابات کند و در پایان او قربانی نامزد اصلی شود و نامزد اصلی اصلاح‌طلبان هم علی لاریجانی است».

او ادامه داد: «وقتی ظریف تنور انتخابات را گرم کرد، آن وقت اصلاح‌طلبان با تکنیک‌هایی مانند تَکرار می‌کنم یا مشابه آن و اصرار خاتمی بر رأی‌آوری لاریجانی سعی می‌کنند رأی مردم را به دست بیاروند. این طرح تکراری اصلاح‌طلبان است و همین شیوه را در 1400 هم در پیش می‌گیرند. تا اینجا چنین حربه‌ای روشن است اما باید دید که این شیوه چه‌قدر مورد قبول بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرد».

او درباره سازوکار رأی‌جمع‌کردن اصلاح‌طلبان تصریح کرد: «بدنه رأی اصلاح‌طلبان 10 تا 12 میلیون رأی است. هدف اصلی آنها فعال‌کردن این بدنه است. آنها باور دارند اگر بتوانیم 12میلیون رأی بیاوریم کسری رأی را با جنگ روانی به وسیله تبلیغ توسط سلبریتی‌ها، فضای مجازی و... جبران می‌کنیم. آنها ظریف را قربانی می‌کنند تا آن بدنه فعال شود زیرا می‌دانند با تکیه بر شش تا هفت میلیون رأیی که از اگر از تبلیغات به دست آید نمی‌توانند کسی را رئیس‌جمهور کنند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا با چنین شرایطی ظریف راضی به نامزدشدن می‌شود یا نه، اظهار کرد: «آقای ظریف شخصی نیست که بتواند جلوی فشارهای اصلاح‌طلبان بایستد و مقاومت کند. او در گذشته رابطی خوبی با اصلاح‌طلبان نداشته و حتی در دولت آقای خاتمی تنش‌هایی هم با اصلاح‌طلبان داشته است اما به طور کلی دارای آن اقتداری نیست که بتواند در برابر فشارها ایستادگی کند. اصلاح‌طلبان او را ساکت نگه داشته‌اند در وقت مقتضی قربانی‌اش کنند».