کمال‌الدین سجادی گفت: همه اصلاح‌طلبان از صدر تا ذیل باید درقبال عملکرد دولت پاسخگو باشند.

کمال‌الدین سجادی: همه اصلاح‌طلبان از جمله خاتمی در قبال عملکرد دولت مسئول‌اند/ اصلاح‌طلبان نعل وارونه می‌زنند تا مردم را فریب دهند/ حمایت اصلاح‌طلبان نبود، روحانی پیروز انتخابات نمی‌شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا صادق خرازی گفته است که خاتمی از ابتدای روی کار آمدن روحانی، نسبت به رفتارهای او نگرانی‌هایی داشت. این سخن در حالی است که خاتمی و عموم اصلاح‌طلبان قریب به هشت‌سال در قبال عملکرد روحانی سکوت کردند و حالا که به پایان عمر دولت دوم او نزدیک می‌شویم، چنین انتقادهایی را رسانه‌ای می‌کنند. به گفته بسیاری از کارشناسان اصلاح‌طلبان با چنین سیاستی در پی فرار از مسئولیت‌پذیری هستند و می‌کوشند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 خود را اپوزیسیون دولت نشان دهند.

کمال‌الدین سجادی، فعال سیاسی و سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اصلاح‌طلبان در سال92 با آقای روحانی شراکت کردند و دولت روحانی هم در تمام ابعاد از آنها استفاده کرد؛ به نحوی که درصد بالایی از دولت متشکل از نیروهای اصلاح‌طلب و کارگزارانی‌ها بود. با چنین شرایطی آنها تحت هیچ‌شرایطی نمی‌توانند حساب خود را از دولت جدا کنند. اصلاح‌طلبان در حالی که سهم‌خواه دولت بوده‌اند، حالا می‌خواهند بگویند دولت روحانی ارتباطی به ما نداشته است؟ به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست. آنها نعل وارونه می‌زنند تا مردم را فریب دهند».

او ادامه داد: «اینکه اصلاح‌طلبان می‌گویند در خرابکاری‌های دولت ما نقش نداشتیم، سخن کذبی است و مردم قضاوت می‌کنند که مسئول تمام مشکلاتی که در این سال‌ها تجربه کردیم؛ اعم از شکست برجام و بحران‌های عظیم اقتصادی و خاصه کاهش ارزش پول ملی دولت و اصلاح‌طلبان‌اند زیرا اگر حمایت اصلاح‌طلبان نبود، روحانی پیروز انتخابات نمی‌شد و همه اصلاح‌طلبان از صدر تا ذیل باید پاسخگو باشند».

این فعال سیاسی درباره حمایت اصلاح‌طلبان از سیاست خارجی دولت بیان کرد: «مگر می‌شود که فراموش کنیم اصلاح‌طلبان چه‌طور از برجام به عنوان فتح‌الفتوح یاد می‌کردند؟ آنها امید کذایی در مردم ایجاد کردند و حتی لیست ناکارآمد و غیرشناخته‌شده امید را به مردم تحمیل کردند. اگر تَکرارهای آقای خاتمی نبود، آیا مردم به روحانی و لیست امید رأی می‌دادند؟ حتما خیر؛ بنابراین شخص آقای خاتمی در قبال عملکرد ناکارآمد دولت مسئول است. اصلاح‌طلبان رسانه‌های خود را دارند و در مدت پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌کوشند که واقعیت را طور دیگری نشان دهند اما من مطمئن هستم که مردم بسیار هوشیارند و تمام این موارد را در انتخابات لحاظ می‌کنند».

او درخصوص اینکه آیا اصلاح‌طلبان بازهم می‌توانند با گفتمان ارتباط با غرب و این‌بار با بحث احیای برجام در انتخابات اقبال مردم را جذب کنند، اظهار کرد: «خوشبختانه تمام مواضع همه نیروهای سیاسی ثبت و ضبط می‌شود و با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان دید که اصلاح‌طلبان و دولت پیش از انعقاد برجام چه وعده‌هایی می‌دادند. آنها نمی‌توانند کتمان کنند که اشتباه کردند و اشتباه بزرگی هم مرتکب شدند. مردم هم این را خوب متوجه می‌شوند. همین الان هم آنها نمی‌خواهند بفهمند که مسیر اشتباهی را رفته‌اند؛ به نحوی که با تفاهم‌نامه 25ساله ایران و چین مخالفت می‌کنند؛ تفاهم‌نامه‌ای که مورد تأیید رهبری است. آنها مخالفت می‌کنند زیرا کشورهای اروپایی، آمریکا و اسرائیل با آن مخالف‌اند. منافع غربی‌ها از ارتباط سازنده ایران و چین به خطر می‌افتد به همین دلیل اصلاح‌طلبان در داخل هم ساز مخالف می‌زنند».

سجادی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند با معرفی نامزدی که با برجام موافق است، رأی مردم را کسب کنند، گفت: «هیچ امیدی به احیای برجام وجود ندارد و اصلاح‌طلبان هم هرچه‌قدر آن را بزک و آرایش کنند، نمی‌توانند مردم را قانع کنند و نامزدی که با این گفتمان هم بیاید حتما موفق نخواهند شد».