علی صوفی گفت: مردم دیگر اقبالی به سیاست‌هایی از جنس ائتلاف یا هرچیز مشابه نشان نمی‌دهند.

علی صوفی: اصلاح‌طلبان نزد مردم بی‌اعتبار شده‌اند/ اعتبار خاتمی در پی حمایت از روحانی آسیب دید/ اگر اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت کنند، بزرگ‌ترین اشتباه را مرتکب شده‌اند/ سیاست‌های دولت روحانی در دور دوم به شدت ضد مردم بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اصلاح‌طلبان هنوز نتوانسته‌اند به سازوکاری واحد برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو دست یابند و این درحالی است که تقریبا دو ماه به انتخابات مانده است؛ به بیان دیگر اصلاح‌طلبان هنوز درباره استمرار یا انقطاع سیاست ائتلافی به جمع‌بندی روشنی دست نیافته‌اند؛ به نحوی که اخیرا محمدعلی وکیلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس گفته است که بهترین راه برای اصلاح‌طلبان حمایت از علی لاریجانی و ادامه سیاست ائتلافی است. در مقابل طیف گسترده‌ای از اصلاح‌طلبان هم باور دارند که دیگر ائتلاف مورد اقبال مردم قرار نمی‌گیرد و باید با نامزد کاملا اصلاح‌طلب وارد انتخابات شد.

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «سرنوشت انتخابات به دست مردم است و اگر جریانات سیاسی می‌خواهند موفق شوند باید نظر مردم را جلب کنند. با این وصف اگر قرار است اصلاح‌طلبان نظر مردم را کسب کنند باید ببینند که مردم مردم چه می‌خواهند و گرایششان چیست. واقعیت این است که تا این لحظه مردم اساسا علاقه‌ای به شرکت در انتخابات ندارند و می‌گویند فرق چندانی ندارد چه کسی رئیس‌جمهور شود».

او ادامه داد: «مردم در چنین شرایطی حتما به حمایت از لاریجانی راضی نمی‌شوند و بزرگ‌ترین اشتباه است که اصلاح‌طلبان اعتبار خود را پشت سر او بیاورند. اعتبار اصلاح‌طلبان در این هشت سال به دلیل حمایت از روحانی به شدت آسیب دید و مردم دیگر اقبالی به سیاست‌هایی از جنس ائتلاف یا هرچیز مشابه نشان نمی‌دهند. اصلاح‌طلبان در این سال‌ها نزد مردم بی‌اعتبار شده‌اند. حالا در این شرایط افرادی مانند آقای وکیلی بازهم از همان سیاست سخن می‌گوید؟!»

این فعال سیاسی درباره علت حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در سال‌های 92 و 96 بیان کرد: «اساسا ائتلافی با آقای روحانی شکل نگرفت. ما با رویکردی سلبی از او حمایت کردیم؛ به این معنی که این نتیجه به دست آمد هرکه می‌شود بشود، فقط طیف رادیکال اصولگرایان روی کار نیایند. واقعیت این است که برای اصلاح‌طلبان در سال92 چندان مهم نبود چه کسی رئیس‌جمهور شود».

او درباره عملکرد دولت روحانی در دور دومش اظهار کرد: «سیاست‌های دولت روحانی در دور دوم به شدت ضد مردم بود. آقای روحانی علی‌رغم شعار رفراندوم که مدام سر می‌دهد، باید درباره تصمیمات مهم و البته غلطی که گرفت رفراندوم برگزار می‌کرد و از مردم می‌پرسید که آیا این نوع سیاست‌ورزی را قبول دارید یا نه؟ اما او هیچ اعتنایی به مردم نکرد. از یاد نمی‌بریم که تصمیمات او و دولتش چه آسیب‌های بزرگی بر مردم وارد کرد؛ مشخصا در موضوع گرانی بنزین نه‌تنها مردم فقیرتر شدند بلکه اعتراضات مردم با خشن‌ترین شکل ممکن پاسخ داده شد و تعدادی از هم‌وطن‌هایمان جان باختند که مسئولیت جان باختن مردم به طور مستقیم به وزارت کشور دولت روحانی مربوط است».

صوفی در پایان در پاسخ به این پرسش که حمایت از روحانی چه‌قدر اعتبار خاتمی را مخدوش کرد، گفت: «حتما پایگاه اجتماعی آقای خاتمی در پی حمایت از روحانی آسیب دید اما هنوز می‌شود از اعتبار او نزد مردم سخن گفت اما واقعا دیگر نمی‌شود از اعتبار اصلاح‌طلبان حرفی زد؛ مگر آنها هویت سیاسی خود را ترمیم کنند که حتما تا انتخابات 28خرداد این اتفاق رخ نمی‌دهد».