محسن کوهکن گفت: در عالم سیاست و انتخابات هر احتمالی اعم از ورود اصولگرایان با دو نامزد وجود.

محسن کوهکن: ممکن است اصولگرایان با دو نیرو وارد انتخابات شوند/ مردم از مشاجره در مناظره خوششان نمی‌آیند/ ممکن است شورای وحدت وضعیت انتخاباتی لاریجانی را بررسی کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: به تازگی احتمالی مبنی بر ورود اصولگرایان با دو نامزد به انتخابات مطرح شده است. این پیش‌بینی درحالی است که تا کنون سخن اصلی نیروهای اصولگرا ایجاد وحدت بوده است اما آیا ورود با دو نیرو به معنای نفی وحدت و اجماع است؟

این پرسشی است که از محسن کوهکن، فعال سیاسی پرسیده شد و او در پاسخ به  «مثلث‌آنلاین» گفت: «در عالم سیاست و انتخابات هر احتمالی اعم از ورود اصولگرایان با دو نامزد وجود اما باید دید که شرایط به چه شکل پیش می‌رود اما به نظر می‌رسد که اگر اصولگرایان با یک نیرو وارد انتخابات شوند، اقناع بیشتری برای جامعه به وجود می‌آورند».

او ادامه داد: «امروز جامعه نیاز به امید دارد و در شرایطی که اکنون برخی نیروها تحریم انتخابات را به شیوه‌ای جدید می‌خواهند در میان مردم رواج دهند، باید بکوشیم که با اجماع و وحدت مردم را امیدوار به انتخابات کنیم. در گذشته به یاد داریم که صرفا نیروهای معاندِ خارج‌نشین می‌گفتند که باید انتخابات تحریم شود اما امروز می‌بینیم که علاوه بر آن وطن‌فروش‌ها عده‌ای هم در داخل با سوءاستفاده از ابزارهای هنری مانند موسیقی اصل انتخابات را به سخره می‌گیرند و می‌خواهند مردم را ناامید کنند. در چنین شرایط سنگینی همه باید به دنبال وحدت باشیم و دیگر بحث‌های چالشی مطرح نکنیم. آنچه امروز مردم در پی آن هستند، نخست مبارزه با فساد است و دوم کارآمدی درمواجهه با مشکلات اقتصادی؛ بنابراین همه نیروهای اصولگرا و انقلابی باید بر یک نیرویی که هر دو ویژگی مذکور را داشته باشد، اجماع کنند».

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا ورود یک نامزد پوششی در مناظره‌ها کمک به گفتمان انقلابی و جهادی می‌کند یا خیر، اظهار کرد: «مردم دیگر از مشاجره در مناظره‌ها خوششان نمی‌آیند. بحث‌ها در مناظره‌ها باید اصولی باشد و هیچکس نباید دنبال مچگیری باشد و اگر انتقادی هست باید در چارچوب منطق مطرح شود؛ بنابراین نیازی نیست که فردی بیاید تا کمک کند در مشاجره‌ها دیگری پیروز شود زیرا دیگر نباید در این دوره در پی مشاجره باشیم».

او در پاسخ به این پرسش که آیا نباید پاسخ فرافکنی‌ها و مسئولیت‌ناپذیری اصلاح‌طلبان داده شود، تصریح کرد: «وضعیت اصلاح‌طلبان معلوم است و مشخص است که مردم اقبالی به آنها نشان نمی‌دهند. اصولگرایان و نیروهای انقلاب باید هدف خود را طبقه متوسط و فرودست قرار دهند و بگویند که قرار است چه کار کنند تا وضعیت بهبود یابد».

او افزود: «البته ممکن است برخی بگویند که بهتر است یکی دو نامزد در انتخابات نامزد شوند تا از گفتمان نامزد اصلی حمایت کنند و وقت بیشتری در مناظره برای آن گفتمان به دست آید. این حالت بد نیست اما مشروط به آنکه مانند سال96 که آقای جهانگیری برای حمایت از آقای روحانی به صحنه آمده بود، مشاجره‌ای در نگیرد».

کوهکن در پایان درباره جایگاه انتخاباتی علی لاریجانی در میان اصولگرایان گفت: «درباره آقای لاریجانی شورای وحدت و شورای ائتلاف دو نگاه متفاوت دارند اما اینکه اخیرا آقای پورمحمدی، به عنوان دبیر شورای وحدت گفته است که اگر آقای لاریجانی نامزد شود، بررسی می‌شود، حرف نادرستی نیست زیرا به هر حال لاریجانی یک نیروی اصولگراست ولو آنکه بسیاری خاصه در حوزه سیاست خارجی به او انتقاد دارند».