مهرعلیزاده سعی می‌کند خود را اصلاح‌طلبی دوآتشه نشان دهد اما اصلاح‌طلبان به او اعتنایی نمی‌کنند.

مهرعلیزاده کیست و چرا مورد اجماع اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: محسن مهرعلیزاده در هشتم مهر ماه سال 35 در شهر مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد. وی در سال 53 وارد دانشگاه تبریز شد و در 57 لیسانس مهندسی مکانیک را از این دانشگاه اخذ کرد و بلافاصله بعد از پایان کارشناسی، توانست در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تبریز قبول شود و پس از آن دکتری خود را در رشته مدیریت مالی از دانشگاه تهران گرفت وی همچنین دارای مدرک دکتری اقتصاد مهندسی از دانشگاه تیلبرگ است. مهرعلیزاده دارای سه فرزند (دو پسر و یک دختر) است.

از جمله مسئولیت‌های اجرایی او می‌توان به ریاست فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و عضویت در هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی توسعه آب آسیا که مجری شیرین سازی طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور است اشاره کرد. او در دولت هفتم، استاندار خراسان و در دولت هشتم، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی بود، وی همچنین در هفتم آبان سال 96 در دولت دوازدهم به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد و در ۲۶ آبان سال97 به علت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مسئولیت خود را ترک کرد.

مهرعلیزاده در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ایران سال 84 هدف خود برای ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت که او کاندیدای نسل جوان است. او از نمایندگان مجلس گیلان، آذربایجان و خراسان حمایت‌های کمی دریافت کرد. شورای نگهبان در آن انتخابات کاندیداتوری مهرعلیزاده و مصطفی معین را رد کرد، اما روز بعد شورای نگهبان پس از حکم حکومتی رهبر انقلاب هر دوی آنها را تأیید کرد. مهرعلیزاده برای نخستین بار در انتخابات آن سال تنها توانست 38/4درصد آراء را ازآن خود کند. مهرعلیزاده در آن سال بدون هماهنگی جبهه اصلاحات وارد انتخابات شد و برخی او را یکی از کسانی می‌دانند که باعث تفرق آراء اصلاح‌طلبان شد.

مهرعلیزاده حالا در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 هم شرکت کرده و اتفاقا تأییدصلاحیت هم شده است اما اینبار هم او بدون هماهنگی با جبهه اصلاحات ایران(نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) به عرصه آمده است؛ به نحوی که مهرعلیزاده حتی در لیست 14نفره اصلاح‌طلبان هم قرار نداشت. تا اینجای کار او می‌کوشد با توئیت‌هایش خود را یک اصلاح‌طلب دوآتشه نشان دهد تا بتواند نظر مجموع اصلاح‌طلبان را به خود جلب کند اما بسیار بعید است که همه اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند زیرا اولا او به نظر نهاد اجماع‌ساز مبنی بر نامزدشدن آن 14نفر اعتنایی نکرد و راه خودش را پیش از این از تصمیم انتخاباتی اصلاح‌طلبان جدا کرد و ثانیا اصلاح‌طلبان او را نماینده خود در عالم سیاست نمی‌دانند. واقعیت هم همین است زیرا مهرعلیزاده بیش از آنکه یک نیروی اصلاح‌طلب باشد بیشتر یک مدیر در دوره دولت اصلاحات بوده است. افزون بر این او هیچ برنامه خاصی برای اداره کشور هم ندارد و اگر اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند باتوجه به احتمال بسیار بالای پایین بودن رأی مهرعلیزاده، خود را برای یک نامزد شکست‌خورده خرج کرده‌اند. در این بین حتی برخی باور دارند حمایت از عبدالناصر همتی که بیشتر مورد نظر حزب کارگزاران سازندگی است منطقی‌تر است زیرا او بیش از آنکه موصوف به اصلاح‌طلبی باشد یک مدیر دولتی دولت روحانی که آخرین سِمتش ریاست بانک مرکزی است، شناخته می‌شود. اگر اصلاح‌طلبان از همتی حمایت کنند.