مهدی آیتی گفت: اصلاح‌طلبان نباید در بازی کارگزاران شرکت کنند و اعتبار خود را هزینه همتی و مهرعلیزاده کنند.

مهدی آیتی: کارگزاران می‌خواهد اصلاح‌طلبان را وسوسه کند/ اصلاح‌طلبان نباید از همتی یا مهرعلیزاده حمایت کنند/ اصلاحات در کوچه‌ای بن‌بست قرار گرفته است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: عرصه انتخابات هنوز برای اصلاح‌طلبان مبهم است و مشخص نیست که آنها قرار است چه تصمیمی بگیرند؟ آیا می‌خواهند از همتی حمایت کنند یا مهرعلیزاده؟ یا حتی هیچ کدام از اینها؟ کارگزاران سازندگی می‌کوشد که همتی را به عنوان نامزد نهایی اصلاح‌طلبان معرفی کند و این در حالی است که تا این لحظه بدنه اصلی اصلاحات زیربار چنین موضوعی نرفته است.

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلبان در تحلیل این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اصلاح‌طلبان اکنون دچار تردید شده‌اند. وقتی صلاحیت هفت نامزد از سوی شورای نگهبان تأیید شد، جبهه اصلاحات ایران یا همان نهاد اجماع‌ساز به سرعت بیانیه‌ای داد که گزینه‌ای ندارم. نهاد اجماع‌ساز اعلام کرد که زیر بار حمایت از همتی و مهرعلیزاده نمی‌رویم و حمایت از آنها را به نوعی ادامه سیاست سال92 و 96 دانست».

او ادامه داد: «این بیانیه کار اصلاح‌طلبان را سخت کرد و آنها را در کوچه‌ای بن‌بست قرار داد زیرا آنها باورشان نمی‌شد که مهرعلیزاده و به خصوص همتی در نظرسنجی‌ها رشد کنند و همان‌طور که آقای عبدی هم به تازگی گفته است اگر مشارکت بالای 60درصد برود ممکن است انتخابات به دور دوم برود و در آن صورت اصلاح‌طلبان شانس خواهند داشت».

این فعال سیاسی درباره حمایت کارگزاران از همتی هم بیان کرد: «در حال حاضر حزب کارگزاران سازندگی از آقای همتی حمایت می‌کند و دیگر اصلاح‌طلبان هنوز می‌گویند از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کنیم و حتی آقای بهزاد نبوی هم گفته است که در بازی انتخابات شرکت نمی‌کنیم. کارگزاران سازندگی هم پول زیادی دارد و هم به واسطه آنکه دولتمردان آقای هاشمی بوده‌اند نفوذ دارند به همین دلیل با پول انبوهشان و البته نفوذ نسبی‌ای که دارند می‌کوشند اصلاح‌طلبان را به حمایت از همتی وسوسه کنند».

آیتی در پایان گفت: «اگر اصلاح‌طلبان احساساتی نشوند، نباید در بازی کارگزاران شرکت کنند و اعتبار خود را هزینه این دو نامزد حداقلی نکنند. تنها در یک صورت یک شانس اندکی وجود دارد که همتی پیروز شود؛ آنکه مشارکت بالای 60درصد برود و انتخابات به دور دوم کشیده شود که من به شدت بعید می‌دانم چنین شود زیرا اصلاح‌طلبان نمی‌توانند این میزان مردم ناراضی از وضع موجود را راضی به شرکت در انتخابات کنند».