امیررضا واعظ آشتیانی: به فرض که همتی گزینه نهایی جبهه اصلاحات هم باشد، بازهم اصلاح‌طلبان کاری از پیش نمی‌برند زیرا او هیچ اقبالی در میان مردم ندارد.

امیررضا واعظ آشتیانی: کارگزاران با تکیه بر ثروت انبوهش می‌خواهد همتی را به عنوان گزینه نهایی جبهه اصلاحات معرفی کند/ همتی شریک عملکرد دولت است و هیچ اقبالی میان مردم ندارد/ اگر خاتمی از همتی حمایت کند، جایگاهش در بین مردم بیش از پیش متزلزل می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخباری منتشر شده است که بخشی از اصلاح‌طلبان تصمیم خود را گرفته‌اند و می‌خواهند یک‌پارچه از عبدالناصر همتی حمایت کنند؛ گزاره‌ای که البته در جبهه اصلاحات مخالفانی هم دارد اما تا این لحظه حمایت از همتی مهم‌ترین نتیجه نسبی‌ای است که نیروهای اصلاح‌طلب به آن رسیده‌اند.

امیررضا واعظ آشتیانی درباره جایگاه انتخاباتی همتی در انتخابات 1400 به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای همتی اگر عملکردش بدتر از آقای سیف نباشد، بهتر هم نیست. در زمان او بود که تورم‌ها و چالش‌های اقتصادی به اوج خود رسید ولی رسانه‌های حامی همتی طوری جلوه دادند که گویی او بهتر از سیف عمل کرده است که به هیچ وجه این‌طور نبود. آقای همتی کاملا شریک عملکرد دولت است و نمی‌تواند از این موضوع فرار کند».

او ادامه داد: «به نظر من آقای همتی هیچ اقبالی در بین مردم ندارد مگر آنکه اصلاح‌طلبان بخواهند با متفاوت نشان‌دادن واقعیت اذهان عمومی را فریب دهند. من باور دارم آقای مهرعلیزاده درست است که زمانی اندک استاندار اصفهان در این دولت بوده است اما نسبت به آقای همتی نزدیک‌تر به آقای خاتمی است و اصلاح‌‌طلب‌تر فرض می‌شود. البته این به معنای آن نیست که مهرعلیزاده شریاط بهتری در انتخابات دارد اما حداقل همه او را یک اصلاح‌طلب می‌شناسند».

این فعال سیاسی درباره تأثیر حزب کارگزاران سازندگی بر حمایت اصلاح‌طلبان از همتی، اظهار کرد: «حزب کارگزاران سازندگی به دلیل ثروتی که در اختیار دارد سعی می‌کند با تکیه بر ثروتش همتی را گزینه نهایی اصلاح‌طلبان معرفی کند که البته در میان اصلاح‌طلبان با مخالفانی هم مواجه است اما به فرض که همتی گزینه نهایی جبهه اصلاحات هم باشد، بازهم اصلاح‌طلبان کاری از پیش نمی‌برند زیرا او هیچ اقبالی در میان مردم ندارد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان توانایی ایجاد موج در انتخابات را دارند یا نه، بیان کرد: «موج انتخاباتی زمانی ایجاد می‌شود که نامزد نهایی یک جریان سیاسی قابلیتی داشته باشد و این در حالی است که آقای همتی هیچ قابلیتی ندارد و اصلا شخصیتی موفق محسوب نمی‌شود. حتما بر او موجی شکل نمی‌گیرد زیرا مردم از وضع موجود و بحران‌های اقتصادی خسته‌اند و مطمئن باشید به دنبال افراد ناکارآمد نمی‌روند و برای آنها موجی ایجاد نمی‌کنند».

واعظ آشتیانی درباره اینکه آیا خاتمی راضی به حمایت از همتی می‌شود یا خیر، تصریح کرد: «اگر احیانا آقای خاتمی از همتی حمایت کند و پشت او بایسیتد بیش از پیش جایگاه خود را در میان مردم متزلزل می‌کند و عملا و رسما می‌گوید که تمام تصمیمات نادرست اقتصادی دولت را تأیید می‌کنم و اگر تا پیش از این به طور غیررسمی شریک عملکرد دولت بود، با حمایت از همتی رسما خود را در تمام تصمیمات نادرست دولت سهیم و شریک می‌کند».

او در پایان درباره تنها رقیب سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات گفت: «به نظر من رقابت اصلی بین آقای رضایی و رئیسی است و اصلاح‌طلبان در رقابت این دوره از انتخابات جایگاهی ندارند زیرا مردم بار دیگر نمی‌خواهند همان نیروهایی که هشت‌سال مشکلات بسیاری بر کشور تحمیل کردند، روی کار بیایند».