ناصر ایمانی گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند نوعی مظلوم‌نمایی شدید را به نمایش بگذارند.

ناصر ایمانی: باروت اصلاح‌طلبان خیس است و با کبریت مهرعلیزاده و همتی روشن نمی‌شود/ مناظره‌ها تأثیر چندانی بر قضاوت و تصمیم نهایی مردم ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: چندروزی تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است و همچنان نامزدها مشغول تبلیغات انتخاباتی‌اند. در کنار تبلیغات آنها مناظره‌ها هم می‌تواند عاملی بر میزان آراء آنها باشد و البته علاوه بر همه اینها مشخص نیست جنگ‌های روانی که دو نامزد اصلاح‌طلبان علیه دیگر نامزدها به راه انداخته‌اند تا چه‌حد می‌تواند بر نتیجه انتخابات تأثیرگذار باشد.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره وضعیت کنونی انتخاباتی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «بر اساس نظرسنجی‌هایی که بعد از مناظره‌های انجام‌شده بیرون آمده است، می‌توان گفت که مناظره‌ها تأثیر معناداری در آرایش نامزدها و میزان رأی آنها نداشته است و به تعبیری نوع نگاه مردم را نسبت به آنها تغییر نداده است. البته در دوره‌های قبل هم همین طور بوده است و معمولا مناظره‌ها چندان تأثیری در تصمیم مردم نمی‌گذارد».

او ادامه داد: «تصور نمی‌کنم در مناظره آخر هم شاهد تغییر ویژه‌ای در نگاه مردم باشیم. البته ممکن است تا روز انتخابات تغییراتی در آراء نامزدها به وجود آید اما این تغییرات احتمالی خیلی ربطی به مناظره‌ها ندارد.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ روانی اصلاح‌طلبان مانند ایجاد تردید در مدرک تحصیلی یا برخورد با بانوان تأثیری در نگاه مردم دارد و ساخت این دو قطبی‌ها می‌تواند تغییری در میزان آراء بگذارد یا خیر، بیان کرد: «اصلاح‌طلبان می‌خواهند نوعی مظلوم‌نمایی شدید را به نمایش بگذارند؛ کاری که در دوره‌های قبل هم انجام می‌دادند. آقایان مهرعلیزاده و همتی در این دوره سعی کردند از یک سو خود و جریان‌شان را مظلوم جلوه دهند و از سوی دیگر با ایجاد جنگ روانی کاذب مردم را مجاب کنند که به آنها رأی دهند اما به نظرم مشاوران آنها مشاوره‌های نادرست به ایشان داده‌اند زیرا این دوره با دوره‌های قبل فرق می‌کند و باروت اصلاح‌طلبان خیس است و هرچه این دونامزد کبریت خود را روشن کردند این باروت روشن نشد و جامعه تغییری ایجاد نشد. به بیان دیگر جامعه دیگر اقتضادی چنین جنگ‌های روانی را ندارد؛ هرچند خود آقایان همتی و مهرعلیزاده هم بسیار ناشیانه عمل کردند».

ایمانی در پایان گفت: «به نظر من اگر آقای مهرعلیزاده و آقای همتی خودشان بودند و تحت تأثیر چنین روش‌هایی قرار نمی‌گرفتند و نقش بازی نمی‌کردند بهتر می‌توانست با مخاطبانشان ارتباط برقرار کنند»