علی صوفی گفت: کار آقای جهانگیری بسیار سخت است و در رأی‌گرفتن او از مردم برای او دشوار است و حتی این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان بر جهانگیری اجماع نکنند.

صوفی: کار جهانگیری در رأی‌آوری به شدت سخت است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسحاق جهانگیری هم نامزد انتخابات شد تا تقریبا لیست نامزدهای اصلاح‌طلبان کامل شود و او به عنوان مهم‌ترین نیرویی که احتمال اجماع‌سازی دارد مطرح شود.

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اسحاق جهانگیری به «نامه‌نیوز» گفت: «معروف است که آقای جهانگیری در سال96 نامزد پوششی آقای جهانگیری بود اما بعدها مشخص شد که به دلیل آنکه این ذهنیت وجود داشت که آقای روحانی ردصلاحیت شود، آقی جهانگیری آمده بود که بماند. او اکنون هم که آمده تا آخر می‌ایستد و همه فکر‌هایش را کرده است و با حزب متبوعش یعنی کارگزاران هم کاملا هماهنگ است و آمده تا رقابت کند و به نفع کسی کنار نمی‌رود».

او ادامه داد: «آقای جهانگیری نقاط ضعف و قدرتی دارد. به هر حال او هشت سال معاون اول دولت بوده است، در گذشته هم وزیر و نماینده مجلس بوده است و کارنامه‌ای کاملی دارد. اما نقطه ضعفش منسوب بودن به دولت روحانی است. او سال‌ها در موقعیتی ضعیف قرار داشت؛ موقعیتی که برخی بدخوان و اتفاقا نزدیکان دولت برای او ساختند زیرا کارکردن جهانگیری را مانعی برای اهداف حزب اعتدال و توسعه می‌دانستند. آقای روحانی هم که در دور دوم کاملا به سمت اصولگرایان چرخید و عملا اصلاح‌طلبان را فراموش کرد و در این بین معاون اول اصلاح‌طلب دولت هم به حاشیه رانده شد».

این فعال سیاسی درباره حضور جهانگیری در انتخابات96 گفت: «آقای روحانی هیچگاه نگفته است که اصلاح‌طلبم اما آقای جهانگیری در انتخابات 96 نماینده اصلاح‌طلبان و مردم هم به او اقبال خوبی نشان دادند و تردید نکنید اگر اصلاح‌طلبان برای خود کار می‌کردند و پشت روحانی را خالی می‌کردند، به راحتی جهانگیری رأی می‌آورد و جالب است که آقای روحانی به جای آنکه از آقای جهانگیری تشکر کند، در دوره دوم از محبوبیت اصلاح‌طلبان و مشخصا جهانگیری رنجیده شد و احساس خطر کرد. اطرافیان او هم از محبوبیت جهانگیری کینه به دل گرفتند. به هر حال جهانگیری نتوانست کار کند و مردم به هر حال عملکرد مجموعه دولت را به پای او هم می‌نویسند».

این فعال سیاسی درباره جایگاه انتخاباتی کنونی جهانگیری هم تصریح کرد: «کار کنونی آقای جهانگیری بسیار سخت است و در واقع رأی‌گرفتن از مردم برای او دشوار است».

صوفی در پایان درخصوص اینکه آیا اصلاح‌طلبان بر او اجماع می‌کنند یا نه، گفت: «معلوم نیست اصلاح‌طلبان بر او اجماع کنند یا نه اما اگر قرار باشد اجماعی شود باید بعد از مشخص‌شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها باشد زیرا ممکن است جهانگیری ردصلاحیت شود. به فرض اگر تأییدصلاحیت شد در آن صورت اصلاح‌طلبان به نظرسنجی‌ها رجوع می‌کنند و اگر دیدند میزان اقبال به آقای جهانگیری از دیگران بیشتر است، بر او اجماع می‌کنند».