سید حسین نقوی حسینی گفت: رئیسی می‌کوشد به تعلقات سیاسی و جناحی افراد در انتخابات مدیران و وزرا توجه نکند.

سید حسین نقوی حسینی: رئیسی می‌خواهد تندترین منتقدان را هم در امر کشورداری کند مشارکت دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: دولت سیزدهم در شرایطی روی کار می‌آید که دولت دوازدهم حجم بسیاری از مشکلات را به جای گذاشته است. در این شرایط گویا دولت سید ابراهیم رئیسی می‌خواهد از توان تمام نیروهای سیاسی اعم از چپ و راست استفاده کند که شاهد مثالش تماس‌های دفتر او با برخی فعالان سیاسی ولو منتقدترین‌هاست. حالا این پرسش مطرح است که او در این مسیر چه قدر می‌تواند موفق باشد؟

سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای رئیسی از پیش از انتخابات سعی کرد که خود را فردی فراجناحی جلوه دهد و بعد از پیروزی در انتخابات هم چه در مصاحبه مطبوعاتی‌ و چه در سخنرانی‌اش در مشهد همین رویکرد را نشان داد موضع خود را تحکیم کرد. او بنا دارد شایسته‌سالاری در دولتش مقدم بر هر چیز باشد و انتصاب مدیران و معرفی وزرا به مجلس را نه بر اساس تعلقات سیاسی و جناحی بلکه بر مبنای توانایی افراد انجام دهد».

او ادامه داد: «در این مسیر طبیعی است که اقدامات لازم برای تحقق این مهم انجام شود که بخشی از این اقدامات دهوت از همه نامزدهای ریاست‌جمهوری بود. او از شش رقیب خود دعوت کرد تا نظرات آنها را جویا شود و گفت که این تعامل ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر دفتر او با فعالان سیاسی جناح‌های مختلف کشور تماس گرفت و گفت که نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را به دولت بگویید. در واقع آقای رئیسی می‌خواهد همه نیروهای سیاسی ولو تندترین منتقدان را در امر کشورداری مشارکت دهد زیرا می‌داند در شرایط سخت کنونی نمی‌توان با تک‌صدایی پیش رفت و همه افراد توانمند باید پا پیش بگذارند و به حل مسائل کمک کنند».

او درباره نخستین اولویت دولت بعد از تشکیل رسمی‌اش بیان کرد: «بعد از تشکیل دولت نخستین گام معرفی کابینه به مجلس است که لازم است افرادی شایسته و قابل معرفی شوند. سپس پیگیری مهم‌ترین مشکلات اقتصادی که به‌طور مستقیم بر معیشت مردم تأثیر منفی گذاشته است. محور وعده‌های آقای رئیسی هم حل مشکلات اقتصادی بوده است و حالا ضرورت دارد که با اقداماتی مانند پیشتیبانی تولید داخلی و مهار تورم دستِ‌کم بخشی از مشکلات مردم حل شود».

این نماینده پیشین مجلس اولویت بعدی دولت سیزدهم را دیپلماسی دانست و اظهار کرد: «مرحله بعدی سروسامان‌دادن به اوضاع سیاست خارجی کشور است تا در آینده ایران با رویکردی مقتدر و مبتنی بر عقلانیت در جامعه جهانی حاضر شود».

او همچنین درباره رویکرد احتمالی دولت رئیسی نسبت به برجام تصریح کرد: «آقای رئیسی در گفت‌وگوها و مناظره‌های خود اشاره‌ کرده که باید با دنیا تعامل راهبردی داشته باشیم و خود را متعهد به اجرای مفاد برجام دانسته است اما اجرای تعهدات را در گرو اجرای کامل تعهدات غربی‌ها می‌داند. در واقع دولت آینده ارتباط با جامعه جهانی را در پرتو اقتدار در دیپلماسی تعریف می‌کند».

نقوی‌حسینی در پایان گفت: «واقعیت این است برخلاف آنچه دولت فعلی بر آن تأکید می‌کند که ایران نیاز به احیای برجام دارد، اتفاقا اکنون همه فهمیده‌اند که آمریکا بیش از ایران نیاز به بازگشت به شرایط قبل از آمریکا از برجام دارد. حال و با این شرایط آقای رئیسی می‌خواهد رویکردی مقتدارانه در سیاست خارجی و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی داشته باشد».