محمدعلی پورمختار گفت: به دلیل همسویی دولت و مجلس احتمالا نمایندگان به بیشتر وزرا رأی اعتماد بدهند اما حتما در ادامه مسیر به وظیفه دیگر قانونی‌شان یعنی نظارت همه‌جانبه بر عملکرد دولت عمل می‌کنند.

محمدعلی پورمختار: هیچ الزامی وجود ندارد که نمایندگان مجلس به تمام وزرای پیشنهادی رأی اعتماد بدهند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: بحث‌های مختلفی بر سر کیفیت کابینه پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی وجود دارد؛ برخی آن را یک کابینه قوی و انقلابی قلمداد می‌کنند و برخی نیز باور دارند برخی افراد حاضر در لیست کابینه از تجربه کافی برخوردار نیستند.

محمدعلی پورمختار، فعال سیاسی درباره تیم دیپلماسی سید ابراهیم رئیسی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در حوزه سیاست خارجی آقای امیرعبداللهیان فردی باسابقه و مسلط به روابط بین‌المللی است و مدت‌ها در سِمت‌های مختلف حاضر بوده است و با زبان دیپلماسی آشناست. افزون بر اینها او فردی انقلابی به حساب می‌آید و می‌داند که در جامعه جهانی از منافع ملی و گفتمان انقلاب اسلامی چه‌طور دفاع کند. به چنین دلایلی انتظار می‌رود در صورت اخذ رأی اعتماد آقای امیرعبداللهیان بعد از این عملکرد خوبی از دستگاه دیپلماسی ایران شاهد باشیم».

او درباره تیم اقتصادی رئیسی هم بیان کرد: «تیم اقتصادی پیشنهادی آقای رئیسی هم که شامل چند وزیر در چند وزارتخانه که به موضوع اقتصاد مربوط می‌شوند، خوب است و می‌توانند با هماهنگی یکدیگر کارها را پیش ببرند. هماهنگی گاه یعنی نگاه وزرا فراتر از وزارتخانه‌ای که مسئول اداره‌اش هستند، باشد و با وزارتخانه‌هایی مرتبط تعامل داشته باشند و همه وزرا به خصوص وزرای مرتباط با مسائل اقتصادی باید بدانند اتخاذ تصمیم‌های متناقض ضربه بزرگی به ارکان دولت می‌زند».

این فعال سیاسی ادامه داد: «آقای رئیسی هم تیم اقتصادی‌اش را متشکل از افراد با تجربه کار اجرایی، آکادمیک و بعضا در سطوح پایین مدیریتی چیده است که امیدواریم بتوانند از پس مشکلات برآیند. آقای مخبر به عنوان معاون اول دولت هم فردی آشنا به امور اقتصادی است و این نقطه مثبتی در دولت آقای رئیسی محسوب می‌شود».

پورمختار در پایان درباره ضرورت‌هایی که نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرا باید رعایت کنند، گفت: «هیچ الزامی وجود ندارد که نمایندگان مجلس به تمام وزرای پیشنهادی رأی اعتماد بدهند و حتما بر حسب وظیفه قانونی خود صلاحیت وزرای پیشنهادی را به دفت بررسی می‌کنند اما به هر حال به دلیل همسویی دولت و مجلس -که این شرایط نه تنها ایراد نیست بلکه یک حسن مهم است- احتمالا نمایندگان به بیشتر وزرا رأی اعتماد بدهند اما حتما در ادامه مسیر به وظیفه دیگر قانونی‌شان یعنی نظارت همه‌جانبه بر عملکرد دولت عمل می‌کنند».