سعید حجاریان: کاندیداتوری تاج‌زاده نهاد اجماع‌ساز را از دو جهت در تنگنا قرار می‌دهد؛ اول آنکه چرا به کاندیداتوری ایشان رضایت نداده‌اند و دیگر آنکه چرا سقف مطالبات‌تان با کف مطالبات تاج‌زاده همخوان نیست.

تاجزاده و حجاریان لیدرهای رادیکالیسم 1400
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سعید حجاریان به تازگی در گفت‌وگویی با پایگاه خبری «امتداد» ضمن اعلام حمایتش از نامزدی مصطفی تاجزاده گفت: «برنامه‌های تاج‌زاده از سقف مطالبات احزاب اصلاح‌طلب فعلی بالاتر است؛ بنابراین ایشان یک‌تنه به میدان آمده است تا این مطالبات را مطرح کند و طبعا ردصلاحیت خواهد شد اما این به‌معنای آن نیست تاج‌زاده به‌عنوان یک بازنده‌ی از پیش تعیین‌شده در این انتخابات اظهارنظر و ایفای نقش کند».

او ادامه داد: «کاندیداتوری تاج‌زاده چند اثر دارد؛ اول آنکه نهاد اجماع‌ساز را از دو جهت در تنگنا قرار می‌دهد؛ اول آنکه چرا به کاندیداتوری ایشان رضایت نداده‌اند و دیگر آنکه چرا سقف مطالبات‌تان با کف مطالبات تاج‌زاده همخوان نیست. این امر اگر برنامه کاندیداهای اصلاح‌طلب را تحت‌الشعاع قرار‌ دهد، کم‌عیاری برخی اصلاح‌طلبان را بر روی پرده نمایش بیفکند، و در مجموع نهاد اجماع‌ساز را به اتخاذ مواضع مترقی دلالت کند، بسیار مثبت است».

حجاریان همچنین بیان کرد: «بیرون از چارچوب اصلاح‌طلبی؛ اگر توجه کنید در سالیان اخیر تک‌چهره‌های نقاد –با مواضع سینوسی- ظهور کرده‌اند. این‌ها ممکن است بخواهند سقف مطالبات را از مطالبات تاج‌زاده هم بالاتر ببرند. در چنین شرایطی، اصلاح‌طلبیِ تاج‌زاده حکم می‌کند به موازین و اصول پایبند بماند حتی اگر در لحظاتی گفتمان‌اش محافظه‌کارانه به‌نظر بیاید. من، علاوه بر بایدهای اصلاح‌طلبی، تاکنون بارها درباره نبایدهای اصلاح‌طلبی هم گفته و نوشته‌ام. اگر فردی پیدا شود و بگوید، من به پشتوانه فلان دولت خارجی می‌آیم تا تغییر ایجاد کنم یا اگر بگوید من به‌ پشتوانه فلان کنش خشونت‌آمیز می‌آیم تا وضعیت را دگرگون کنم، اصلاح‌طلبِ پیشرو باید پاسخ دهد، ما خواهان تغییر هستیم اما بدون نیروی خارجی و بدون کنش خشونت‌آمیز».