جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور درخصوص زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: نتیجه نهایی انتخابات تا قبل از ظهر شنبه اعلام می‌شود.

نتیجه نهایی انتخابات قبل از ظهر شنبه اعلام می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، رئیس ستاد انتخابات کشور پنجشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح اقدامات و آمادگی های وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات روز جمعه پرداخت و گفت: برای انتخابات فردا ۵۹ میلیون و ۳۱۱ هزار و۳۰۷ واجد شرایط رای دادن داریم و شعب به دلیل کرونا  افزایش یافته است.

وی افزود: این تفاوت به این دلیل است که در هر روستا یک صندوق وجود دارد اما در انتخابات ریاست جمهوری با یک صندوق سیار می‌توان به چندین روستا مراجعه کرد همچنین اگر ضرورت داشت از چرخ بال برای رساندن صندوق به مناطق و روستاهای صعب العبور استفاده می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه درخصوص میزان تعرفه‌های توزیع شده نیز گفت: ما بین ۱۰ تا۱۵ درصد تعداد تعرفه‌ها را بیشتر به شعبه‌ها داده‌ایم و پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب، دوباره به استانداران، فرمانداران و بخشداران ابلاغ کردیم تا مسیر بازبینی شود.

او ادامه داد: در سیستم هوشمند ما اگر غرفه‌ها در شعبه‌ای هفتاد درصد باشد رنگ آن سبز، پنجاه درصد زرد و سی درصد باشد رنگ قرمز می‌شود تا به شعبه تعرفه اختصاص دهیم، ولی نباید مشکلی در زمینه تعرفه داشته باشیم.

همچنین رحمانی فضلی، وزیر کشور هم در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که بتوانیم امروز در صیانت از رای مردم و برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم در شرایط بهداشتی موفق باشیم. از همه کسانی که در بیش از ۶۶ هزار شعبه ریاست جمهوری و ۷۵ هزار شعبه شوراهای شهر و روستا مستقر هستند می‌خواهم کار را به لطف خدا آغاز کنند.  بازرسین در هر جایی که هستند، مرتب کار بازرسی را انجام دهند و اگر خطایی بود به ما اطلاع دهند تا از رای مردم که تجلی اراده آنها در انتقال قدرت است صیانت کامل شود.