سخنگوی دولت از مطرح شدن مباحثی درباره حصر در شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: با خروج نیروهای امنیتی ان‌شاءالله گام‌های بعدی هم برداشته خواهد شد.

بررسی «حصر» در جلسه شورای عالی امنیت ملی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، محمدباقر نوبخت صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در ساختمان کوثر ریاست جمهوری درباره مساله حصر، اعتصاب غذای کروبی و خروج نیروهای امنیتی از خانه او، اظهار کرد: درباره خروج نیروهای امنیتی و وزیر اطلاعات گزارشی داد که این اتفاق افتاده و ان‌شاءالله گام‌های بعدی هم برداشته شود.

وی ادامه داد: اینکه دادگاهی تشکیل شود در حوزه اختیارات قوه قضاییه است اما من در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم که مباحث خوب و دقیقی آنجا مطرح شد که البته جمع‌بندی آن را دبیر شورا گزارش خواهد کرد.

سخنگوی دولت با ارائه گزارشی از عملکرد دولت یادآور شد: امسال باید حدود 10.5 تا 11 میلیون تن گندم به ارزش 15 هزار و 252 میلیارد تومان خریداری کنیم که تا شش شهریور هشت میلیون و 780 هزار تن به ارزش 11 هزار و 480 میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که هفت هزار و 430 میلیارد تومان (65 درصد) آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 54 هزار و 456 دستگاه تاکسی جایگزین تاکسی‌های  فرسوده شده و برای رونق اقتصادی به 679 واحد تولیدی، 724 میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره دیدار نیکی هیلی با آمانو و درخواست بازدید از مراکز نظامی ایران و اینکه آیا این تخطی از برجام است یا خیر؟ گفت: همکاران ما در وزارت خارجه با صراحت نظرات خود را بیان کردند. ما هیچ چیزی که خارج از چارچوب باشد به ویژه بازدید از اماکن نظامی که اطلاعات آن کاملا طبقه‌بندی و سری است را نمی‌پذیریم و اینها آرزوهایی است که از طرف آنها بیان می‌شود اما ما مصمم هستیم از همه چیز که مصالح و منافع ملی ما را تامین کند دفاع کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا زمان سفر رییس‌جمهور به نیویورک قطعی شده و آیا این سفر انجام می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: معمولا طراحی برای سفر به نیویورک در هفته آخر شهریور صورت می‌گیرد اما به محض اینکه قطعی شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.