دو روز بعد از اینکه حسن روحانی کنایه‌‌ای به دستگاه قضایی زده بود، آیت‌الله آملی لاریجانی به او پاسخ داد و موضوع را به برجام کشید.

آیت‌الله آملی: ما بیکار نیستیم، شما بیکارید دور برجام سینه می زنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دو روز بعد از اینکه حسن روحانی کنایه‌‌ای به دستگاه قضایی زده بود، آیت‌الله آملی لاریجانی به او پاسخ داد و موضوع را به برجام کشید.

به گزارش مثلث آنلاین حسن روحانی در جریان بازگشایی سال تحصیلی در دانشگاه‌ها بدون نام بردن از دستگاهی اعلام کرده بود: «البته یک رقابت آن هم ناسالم به اسم جناح‌های سیاسی درست کرده، می‌رویم در انتخابات شرکت می‌کنیم، آخر انتخابات همه باید تشویق شوند. هرکس که تلاش کرده از این جناح و از آن جناح، همه باید به خاطر مشارکت جایزه بگیرد. یک جناح جایزه می‌گیرد، یک جناح تنبیه می‌شود، این می‌شود انتخابات این می‌شود مشارکت عمومی، این می‌شود سرمایه اجتماعی، البته برخی از دستگاه‌ها بیکارند و ناچارند یک عده‌ای را دم به ساعت احضار کنند. البته دیوار یک عده‌ای کوتاه ساخته شده است و نمی‌دانم چگونه بوده است. اگر کسی خیلی هم تأثیرگذار باشد، مثلاً برای تشویق جامعه، مردم را تکرار کند که بیایند پای صندوق، خب آنها نباید تشویق شوند.»

دو روز قبل از اینکه حسن روحانی چنین حرفهایی بزند، مهدی جهانگیری برادر معاون اول دولت در کرمان بازداشت شده بود. از سوی دیگر اظهارات روحانی  به احضار و پرونده‌های مربوط به تخلفات انتخاباتی برای استانداران دولت نیز می‌توانست مرتبط باشد. پرونده‌ای که توسط شورای نگهبان باز شده و توسط قوه قضائیه پیگیری می‌شود.

اما امروز رئیس دستگاه قضا در جلسه هفتگی شورای عالی قضائی به این اظهارات پاسخ داد و گفت: اخیراً برادر بزرگواری گفته است که قوه قضاییه از سر بیکاری دائماً اقدام به احضار افراد می کند. این سخنان بسیار کم لطفی است. در پاسخ باید گفت که قوه قضاییه حسب وظیفه اصلی و ذاتی خود اقدام به رسیدگی قضایی و اجرای عدالت می کند، دستگاه قضایی با دریافت گزارشها و یا دریافت شکایت، باید در صورت اقتضا افرادی را احضار کند و از آنان تحقیق به عمل آورد. بنابراین قوه قضاییه از سر بیکاری افراد را احضار نمی کند.»

آیت الله آملی کنایه به روحانی را به برجام هم کشید و گفت: «اگر بیکاری وجود دارد این شما هستید که چهار سال کشور را رها کردید و دور برجام سینه زدید گویی کشور کار و مشکل دیگری ندارد. ما هم کار داریم و هم محکم در مسیر قانونی خود ایستاده ‌ایم.»