رئیس کمیسیون آموزش مجلس با یادآوری تأکید رهبر انقلاب بر لزوم تضمین کتبی رئیس‌جمهور وقت آمریکا هنگام امضای برجام گفت: هیئت‌حاکمه سابق دموکرات آمریکا از این کار خودداری کردند تا دست واشنگتن را برای عهدشکنی در برجام باز گذارند.

اظهارات ترامپ موجب شد دنیا حقانیت شعارها و مواضع ضدآمریکایی ملت ایران را باور کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سخنان روز گذشته دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا گفت: این اظهارات موجب شد که دنیا حقانیت شعارها و مواضع ضد آمریکایی انقلاب اسلامی و ملت ایران را باور کند.

وی با ذکر این نکته که صحبت‌های دیروز رئیس جمهور آمریکا موجب منسجم‌تر شدن ملت و دولت ایران در برابر تهدیدات خارجی چه از جانب دولت‌های استکباری و چه از جانب نوکران آنها همچون داعش و آل‌سعود خواهد شد، اظهارداشت: این گونه موضع‌گیری‌ها منحصر به رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نیست، چرا که هیأت حاکمه آمریکا از هر طیفی که باشند چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه در زمینه اعتمادناپذیر بودن تفاوتی با هم ندارند.

زاهدی با یادآوری نامه رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور هنگام نهایی شدن توافق هسته‌ای، گفت: در آن نامه رهبری به رئیس جمهور تأکید کردند که باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا باید کتباً نسبت به تعهدات خود در برجام تضمین دهد، اما اوبامای دموکرات از این کار خودداری کرد و امروز مشخص شده است که این خودداری به جهت باز گذاشتن دست رئیس جمهور بعدی برای عهدشکنی بوده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: البته برخی از کشورهای اروپایی هم که امروز در ظاهر با مواضع رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام مخالفت می‌کنند همانند همین کشور قابل اعتماد نیستند.