سخنگوی دولت گفته: برخی افراد مواضع شخصی خود را می نویسند تا آن را به جای مواضع نظام جا بزنند، درحالی که نظام طبق قوانین بین‌المللی عمل می کند

واکنش نوبخت به تیتر کیهان: با اقدامات خلاف امنیت ملی برخورد می کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بعد از حمله انصارالله یمن به فرودگاه شهر ریاض که سروصدای زیادی برپا کرد، دونالد ترامپ در حالی که در هواپیمایش عازم سفر به شرق آسیا بود ایران را متهم کرد. از خاورمیانه نیز، مسئولان سعودی و صهیونیستی نیز همین موضع را دنبال کردند. در همین وضعیت کیهان در روز دوشنبه با انتشار گزارشی که تیتر اصلی این روزنامه نیز بود از هدف بعدی انصارالله یعنی دوبی حرف زد و برج‌های شیشه‌ای آن را زیرسایه تهدید موشک‌های انصارالله برد.

این گزارش بازتاب‌ها و واکنش‌های زیادی داشت. تا آنجا که بلافاصله در همان روز هیات نظارت بر مطبوعات به کیهان بابت این تیتر که آن را خلاف امنیت ملی خواند تذکر داد. اما  کیهان در گزارش اصلی روز سه‌شنبه خود نیز بر مواضعش تاکید کرد و گفت که راه اصلی منافع ملی در حمایت از مردم مظلوم یمن است نه حفاظت از برج های شیشه ای دوبی.

در واکنش به این تحولات امروز سخنگوی دولت در جلسه‌ دیدار با خبرنگاران به آن واکنش نشان داد.

نوبخت در پاسخ به پرسشی در زمینه دیدگاه دولت درباره تیتر یکی از جراید درباره اصابت موشک یمن به پایتخت عربستان سعودی، اظهار کرد: این یک تخلف آشکار رسانه ای است و برخورد قانونی با این تخلف در حال اجرا است که آرزو می کنیم با قاطعیت بیشتری انجام شود. هیچ چیز برای ما مهمتر از منافع ملی نیست.

وی افزود: البته برخی افراد مواضع شخصی خود را می نویسند تا آن را به جای مواضع نظام جا بزنند، درحالی که نظام طبق قوانین بین‌المللی عمل می کند، بنابراین با این گونه اقدامات که منافع ملی را هدف قرار می‌دهد، برخورد می شود.

روزنامه کیهان امروز از تیتر خود دفاع کرد و در این باره نوشت: کیهان تیتر نخست شماره دیروز خود را به این ماجرا اختصاص داد و با‌اشاره به تهدید موشکی انصارالله و عملی شدن آن درخصوص ریاض، براساس مواضع قبلی مبارزان یمنی پیش‌بینی کرد هدف بعدی دوبی در امارات خواهد بود. اما این تیتر به مذاق عده‌ای خوش نیامد و برخی مدعی شدند تیتر کیهان خلاف مصالح و منافع ملی است!

نکته جالب آن بود هیئت نظارت بر مطبوعات روز گذشته بلافاصله تشکیل جلسه داد تا به بررسی گزارش کیهان بپردازد و در اقدامی عجیب و قابل تامل، تیتر یک کیهان را مشمول تذکر دانست و در نامه‌ای به مدیر مسئول روزنامه نوشت؛ «به آگاهی می‌رساند موضوع انتخاب جمله «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی» به عنوان تیتر یک آن روزنامه در مورخ 15/8/1396 در هجدهمین جلسه هیئت محترم نظارت بر مطبوعات مطرح و خلاف مصالح و امنیت ملی (؟!) تشخیص داده شد. نظر به حساسیت موضوع و وظیفه رسانه‌ها در حراست و صیانت از منافع کشور، تذکر و تاکید هیئت محترم نظارت بر مطبوعات مبنی بر ضرورت رعایت مصالح کشور مطابق قوانین و مقررات به جنابعالی اعلام می‌شود.»

البته چنین واکنش و برخوردی از سوی مدعیان اصلاحات به هیچ عنوان عجیب و غیرمنتظره نیست. نکته مضحک ماجرا آنجاست که این جماعت که رسانه‌هایشان مملو از تیترهای ضدامنیت و منافع ملی است، ناگهان دلواپس منافع ملی شده‌اند!

رسانه‌هایی که رسما آمریکا را بزک می‌کنند و مردم را از تهدیدهای توخالی آمریکا می‌ترسانند و به بزک کردن برجام اعتراف دارند، چگونه و با چه مجوزی به خود حق می‌دهند که دم از منافع ملی بزنند؟ اگر روزی خدای ناکرده ترقه‌ای در این کشور در شود، این جماعت اولین کسانی هستند که پاسپورت به دست و با گردن کج مقابل سفارت‌های خارجی صف می‌کشند و البته چه اهمیتی دارد که برای وطن‌دوستی و میهن‌پرستی قلابی خود هزار و یک ادعا هم کرده باشند!