آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، مقابله با تفکرات افراطی و خرافی در مهدویت را ضروری دانست و گفت: برخی افراد افراطی، خرافات را به مهدویت که یک مساله مسلم اسلامی است وارد می کنند، گاهی ادعاهایی انجام می شود که مهدویت را از صورت علمی و منطقی خارج می کند که باید مراقب بود.

آیت الله مکارم شیرازی: با خرافات در عرصه مهدویت مقابله جدی شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین از مرکز خبر حوزه، وی روز دوشنبه در دیدار دبیر و اعضای ستاد هماهنگی فعالیت تشکل های مهدوی افزود: مهدویت باید حلقه اتصالی باشد که می توان از گروه های دیگر نیز در این زمینه دعوت کرد، البته تفاوت نظر نیز باید بیان شود، اما نباید موجب اختلاف باشد.
وی ادامه داد: نام مقدس امام زمان(عج) باید سبب اتحاد بیشتر مسلمین شود؛ باید درباره این مسائل بیشتر کار شود، سؤالاتی درباره ظهور، بعد از ظهور و حکومت حضرت وجود دارد که مسائل باید به درستی برای جامعه تبیین شده و برنامه ها باید به صورت منطقی، مستدل و منطبق با کتاب و سنت پیگیری شود.
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: در شرایط فعلی به وحدت امت اسلامی بسیار احتیاج داریم، باید حلقه های اتصال و اشتراک را پیدا و بر آن ها تاکید کنیم، بتازگی در تهران مسئولان، اجلاسی با عنوان محبان اهل بیت(ع) برگزار کردند که از فرق و مذاهب مختلف در آن حضور داشتند، چرا که محبت اهل بیت(ع) عامل وحدت است.
اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری ها با حضور بیش از 500 تن از علمای جهان اسلام، روزهای اول و دوم آذرماه جاری در تهران برگزار شد.
وی با بیان این که تنها تفاوت این است که غالب اهل سنت می گویند، حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان متولد می شوند، اما شیعه می گوید که ایشان قبلا متولد شده اند و موجود هستند، خاطرنشان کرد: اگر بر کلیات مهدویت تکیه و حکومت عدل و داد ایشان را تبیین کنیم، بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی گفت: از ابتدا حضرت مهدی(عج) به عنوان یک مساله مسلم بین مسلمین بوده است، در روایات رسیده از پیامبر اسلام علائم چهره امام زمان(عج) بیان شده یعنی اصل مساله، مسلم و قطعی بوده و خصوصیات و جزییات بیان شده است.
وی با تقدیر از وحدت تشکل های مهدوی برای انجام منسجم تر فعالیت ها گفت: بسیار خوب می شود، اگر بقیه فعالیت های حوزوی نیز این چنین باشد و از کارهای پراکنده جلوگیری شود، گاهی مؤسسات متعددی در یک زمینه تشکیل می شود و هیج ارتباطی بین آن ها وجود ندارد، وجود کارهای موازی باعث می شود که استعدادهای محدود انسان به هدر برود.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که انتظار امام عصر(عج) سبب ایجاد امید و روحیه بیشتر در امت اسلامی می شود افزود: انتظار، ملت های اسلامی را از ناامیدی نسبت به آینده نجات می دهد، ما معتقد هستیم که پایان دنیا پایانی باشکوه با ظهور حضرت است و نگاه به چنین آینده ای در روح انسان اثرات مثبتی می گذارد.
وی در پایان ابراز امیدواری کردند: امروزه اربعین در حال تبدیل شدن به یک حلقه اتصال بین همه مسلمین است و امیدواریم مساله مهدویت نیز اینگونه شود، چراکه این حلقه های اتصال، سبب ناامیدی و ناکامی دشمنان می شود.
منبع/ ایرنا